Cap on va la Fira de l'Avellana?

​Cotxes tuning, mostres de cervesa, exposicions, tot tipus de botigues, espectacles, castellers actuant en un pati d'escola... En aquests últims anys no ens estranya veure un poti-poti d'actes, estands, negocis i atraccions a la Fira de l'Avellana.

Enguany però, el govern de l'Ajuntament ens ha sorprès amb el Gaudí Outlet (que com a representants públics, ens n'hem hagut d'informar a través de la premsa) una mostra de roba organitzada per una empresa externa que tindrà lloc a la Fira de l'Avellana.

Més enllà de l'anècdota del títol (ja està bé de malmetre el nom del genial arquitecte) des de la CUP Riudoms tenim la sensació que des de l'equip de govern no es té cap tipus de projecte per a la Fira de l'Avellana i que acaba així organitzant una amalgama d'actes dispersos.

Volem una Fira que sigui un punt d'interès, estudi, posada en valor i innovació en el conreu de l'Avellana? Potser volem una Fira de caire cultural, que promocioni les virtuts del nostre poble? O una Fira gastronòmica? O per què no, una Fira de roba?

En tot cas, cal que aquest projecte de fira sigui de consens entre els riudomencs i que serveixi per a què els agents del poble, i no d'altres de forans, es puguin promocionar, ja siguin entitats, equipaments o negocis locals. Cal crear un espai de deicissió real i d'organització d'aquest esdeveniment que impliqui als diferents actors: entitats, negocis, pagesia, etc. per tal que puguem redefinir un model propi i de futur per la Fira de l'Avellana.