Com gestionem la Plaça de l'Església?

Text del grup muncipal de la CUP Riudoms al darrer Butlletí d'Informació Municipal

Durant la legislatura, l’equip de govern del PDECAT s’ha esmerat en dir-nos que les nostres propostes, sobre coses que ells ja portaven al programa, no tenen sentit. Ens responen que l’obra de govern està ben planificada i no hi ha marge de millora ni modificació.

Amb les intervencions a la Plaça de l’Església han demostrat tot el contrari.

A finals de la passada legislatura es va inaugurar la recuperació de la cisterna vella (abril 2015). Un equipament infrautilitzat que va comportar la incorporació d’una entrada i una sortida a la plaça, el trencament estètic d’aquesta i la mort de dos arbres.

L’octubre del 2015 es va incorporar una pantalla informativa damunt l’accés a la cisterna vella, agreujant l’impacte visual del conjunt, i que només publica les activitats de l’Ajuntament.

Durant tota la legislatura hi ha hagut una normativa imprevisible sobre l’aparcament al voltant de les dues places. Hom pot comprovar que els diumenges a la tarda la plaça és plena de cotxes i que, en segons quins festius, la prohibició no s’aplica.

Aquest juny es va col·locar una caseta de fusta, relacionada amb l’explotació del Bar del Casal Riudomenc.

Aquest juliol, a corre-cuita, es van col·locar 15 pals de ferro damunt 15 pilones de ciment per poder posar unes tires de bombetes per la Festa Major.

I queda pendent la incorporació d’un monument dedicat a Antoni Gaudí, de dubtosa fidelitat històrica.

La Plaça de l’Església és provablement l’únic element del nostre nucli històric que ha resistit a l’oblit d’aquesta zona del poble i que continua sent un espai de referència per a la vida dels riudomencs a nivell comercial, social i cultural. Aquesta és una bona planificació de la gestió d’una de les nostres insignes com a poble?

Exigim una planificació pausada, conjunta i participativa per tal que la Plaça de l’Església conservi la seva essència i funció vital i no acabi esdevenint un collage d’intervencions i elements que se li acudeixen al nostre alcalde.