Fem una aposta decidida per la cultura, les festes i el lleure

Article de la CUP Riudoms per al Butlletí d'Informació Municipal de maig de 2021, entregat el passat 24 de maig.

La situació d’incertesa actual no permetrà, per segon estiu consecutiu, gaudir amb normalitat de les dates assenyalades del calendari festiu riudomenc: la revetlla de St Joan, la Festa dels Barris, la Festa Major de St Jaume o la Fira de l’Avellana. A hores d’ara no sabem quin plantejament hi ha per adaptar aquestes festes a la situació actual. En canvi dia rere dia sí que veiem exemples arreu del territori on s’adapten les festes a les normatives de prevenció de la COVID19.

A Riudoms sempre hem sigut molt participatius amb les festes majors, culturals i populars. Cometríem un gran error si des de l’Ajuntament no ens trenquéssim les banyes per oferir una proposta engrescadora. Comptem amb l’energia d’un teixit social i associatiu que té ganes de poder recuperar l’espai públic. També tenim un sector cultural que necessita, per a la seva supervivència professional, que es reprengui la programació de concerts, teatres i espectacles.

Com a exemple, la Fira de l’Avellana: és obvi que aquest estiu no podrem tenir una Fira com la d’altres anys, amb actes que comportin aglomeracions. És moment d’aprofitar per fer activitats de petit format que serveixin d’una vegada per totes per donar un nou enfoc a la Fira: activitats de promoció de la pagesia i la gastronomia local per a professionals i per al públic en general, jornades tècniques per al sector de l'hostaleria o seminaris de formació per als pagesos. Són alguns dels exemples amb els què es podria treballar.

Cal fer mans i mànigues per pensar opcions imaginatives, noves i trencadores i adaptar les festes als diferents escenaris que pot generar la situació del coronavirus. I s’ha de donar tot el suport logístic, legal i econòmic a aquelles entitats que vulguin reprendre la seva activitat habitual. La CUP ens oferim a pensar-hi conjuntament i seguir plantejant opcions per tal que tinguem un festes majors potents i segures.

FOTO: Ajuntament de Riudoms

Cal fer mans i mànigues per pensar opcions imaginatives, noves i trencadores i adaptar les festes als diferents escenaris que pot generar la situació del coronavirus.