La CUP mostra el seu descontentament en la gestió de les obres del nucli antic

La CUP vol posar de manifest i posar en coneixement de la ciutadania el seu descontentament en la gestió de les múltiples obres que actualment s'estan duent a terme al nucli antic.

Obres al carrer Major
Durant aquests últims mesos, el grup municipal de la CUP ha reclamat en diverses ocasions la previsió i inclusió de la recollida d'aigües pluvials a mitjançant embornals (com ja es va fer al carrers de l'Arenal i del Beat) críticant que no s'hagi previst als projectes inicials, i aprofitant l'execució de les obres de rehabilitació dels diferents carrers. No obstant això, l'equip de govern ha fet cas omís a les nostres peticions al·legant que no eren necessaris i que els projectes sols preveuen la renovació del paviment i de la xarxa d'abastament d'aigua potable.

Més endavant però, vam poder comprovar com un cop finalitzades les obres del carrer Major, es van tornar a fer obres al carrer per tal de col·locar reixes i embornals per a la recollida de pluvials en diversos punts del carrer i voltants. Tenint en compte aquest precedent, que ens ha donat la raó, i que ha forçat a aprovar una ampliació i modificació dels projectes inicials. La CUP tornem a demanar públicament que ara, quan novament tenim altres carrers del nucli antic aixecats per les obres, s'aprofitin aquestes per la col·locació d'un sistema de recollida d'aigües amb embornals al carrer Gaudí  ja que aquest recull gairebé la totalitat de les aigües de les dues places des de davant de l'església. Així com la canalització i recollida de pluvials del carrer Sant Bonifaci cap al sistema de recollida de pluvials previst al carrer de les Galanes.

Alhora des de la CUP volem denunciar i criticar el lamentable estat i transcurs de les obres dels carrers Gaudí i Sant Bonifaci, així com la dedicació i ritme d'aquestes, (agreujat pel recent episodi de pluja) atès que molts veïns i comerços no disposen de passarel·les de seguretat per accedir a les cases, com si que es garanteix, per exemple, en altres obres que s'estan fent als carrers del Colomer per part de la brigada municipal.

Finalment, no entenem el perquè les obres del carrer Major es van executat en diverses fases, treballant per trams, i en canvi a les obres actuals dels carrers Sant Bonifaci i Gaudí s'ha permès l'aixecament dels dos carrers de forma simultània i completa, sense tenir en compte les afectacions que això està comportant. Coincidint a més amb l'inici de les obres a l'edifici de les "Monges" que també tenen afectació directa als carrers adjunts com el carrer de les Galanes, Sant Jaume o la Plaça Mare Cèlia. Pensem que cal exigir unes millores a l'empresa contractista per tal que vagi efectuant els treballs previstos per fases i/o trams (com es va fer amb el carrer Major) per tal d'evitar al màxim les molèsties i garantir alhora les millors condicions per la convivència per a veïns, comerços, trànsit i la mobilitat en general.

La CUP demana públicament que s'instal·li un sistema de recollida d'aigües amb embornals aprofitant l'aixecament de diversos carrers del Nucli Antic