La CUP realitza una assemblea oberta a Riudecanyes per escoltar la Baronia d'Escornalbou

El Grup Comarcal de la CUP al Baix Camp ha organitzat per aquest dissabte, la segona assemblea informativa a la comarca a Riudecanyes, per tal de realitzar un debat sobre les problemàtiques actuals dels municipis de la Baronia d'Escornalbou, on hi participaran les conselleres Pere Campiñez i Marta Llorens, i el diputat al Parlament Sergi Saladié.

Des de l'entrada de la CUP al Consell Comarcal del Baix Camp, s'ha impulsat una iniciativa per tal de realitzar assemblees obertes i informatives a tots els municipis de la comarca, per tal d'explicar la tasca que es duu a terme des d'aquesta institució i escoltar la ciutadania per debatre sobre les problemàtiques centrals dels municipis.

La primera d'aquestes trobades es va realitzar abans de l'estiu a Vandellòs, i la propera serà aquest dissabte a les 6 de la tarda a la Societat Recreativa de Riudecanyes, on la CUP hi ha convidat a tots els veïns i veïnes dels municipis de la Baronia d'Escornalbou: l'Argentera, Colldejou, Duesaigües, Riudecanyes i Vilanova d'Escornalbou.

L'assemblea es dividirà en dos blocs, els quals es pretén que tinguin una durada similar per trencar amb el format de xerrada i donar-li un caràcter de debat públic entre totes les persones assistents.

En el primer bloc, les consellers comarcals Marta Llorens i Pere Campiñez explicaran la seva tasca al Consell Comarcal i parlaran d'aquells temes que afecten als municipis de la Baronia, des del projecte de pedrera a l'Argentera, a la implantació de nous parcs eòlics en aquests municipis, a la futura declaració com a Bé d'Interès de les roques del Coll de la Desenrocada que van inspirar a Gaudí en la seva obra com a nou valor turístic i cultural, fins a qüestions com el transport i els menjadors escolars, els seveis d'atenció a les dones, els serveis socials, o la gestió de la brossa per l'empresa comarcal.

L'altra ponent de l'assemblea serà el diputat de la CUP-CC Sergi Saladié, el qual farà una síntesi de la conjuntura política actual, marcada òbviament per l'aprovació dels pressupostos de la Generalitat i la celebració del referèndum sobr e la indpendència de Catalunya en els propers mesos. L'objectiu també, és recollir impressions i opinions sobre el procés constituent català i els pilars fonamentals que han de sustentar la construcció de la nova República Catalana.

En el segon bloc de l'assemblea, es donarà el torn de paraula al públic, per tal que puguin formular preguntes als ponents sobre les seves exposicions, o perquè puguin exposar problemàtiques que afecten els seus municipis, i generar així, el debatre entre totes les persones assistents.

L'objectiu del Grup Comarcal de la CUP és recórrer tota la comarca durant els properes mesos, per tal de donar a conèixer els debats i competències del Consell Comarcal a la ciutadania, per tal de trencar amb la manca d'informació i l'opacitat d'aquest ens supramunicipal, així com també per generar debat social al territori sobre aquelles polítiques territorials que afecten als municipis de la comarca.