La CUP Riudoms sobre l’acte institucional de 8 de març

El posicionament en clau feminista de la Candidatura d’Unitat Popular és ben conegut, ja que és un eix principal de les reivindicacions socials i polítiques de la nostra organització i del conjunt de l’esquerra independentista.

Per aquest motiu, no podem mostrar-nos indiferents arran de l'acte institucional d'aquest passat 8 de març organitzat per part de l’Equip de Govern. El mateix dilluns per la nit, el nostre portaveu va rebre de part de l’alcalde de Riudoms un correu convidant-nos a un “acte en motiu del Dia Internacional de la Dona [...] (on) es llegirà el manifest que s’ha elaborat a tot el país per aquest dia, i aquesta lectura es farà conjuntament amb la totalitat de regidors del plenari”. Més tard, a través de la premsa, vam conèixer el format de l'acte.

Des del mateix moment en que vam rebre el correu electrònic i durant l'acte, la CUP Riudoms vam mostrar reiteradament el nostre malestar amb l'organització de l'acte.

Per tots aquests motius, volem posar de manifest que:

• Com en totes les accions de l’Equip de Govern no es té en compte el parer dels grups de l’oposició i els convida a un acte sense explicar el programa d’aquest.
  • Que no es pot preparar un acte institucional per reivindicar el paper de la Dona Treballadora amb menys de 72 hores d’antel·lació.
  • Que no es pot demanar la participació de les representats de la societat civil (com la CUP Riudoms ha sabut malgrat que no hagi sigut explicat per l’Equip de Govern) en un acte preparat a cuita-corrents per  complir l’expedient.
  • Que el manifest que es va llegir durant l'acte, de l'Associació Catalana de Municipis, només recollia l'aturada de 2h i obviava deliberadament la convocatòria a la Vaga General Feminista que molts sindicats i la CUP Riudoms secundava. Que aquest manifest va ser imposat per part de l'organització i no es va deixar que la CUP Riudoms fes menció a les dues convocatòries.
  • Perquè algunes institucions o associacions representades per dones no van ser convidades o no van participar a l'acte?

I lamentem profundament que una reivindicació tan important com és el del paper de la dona sigui tractat per part de l’Equip de Govern d’aquesta manera. Per això, des de la CUP Riudoms farem diverses propostes per tal que l'Ajuntament de Riudoms sigui un dels actors claus per reivindicar el feminisme a Riudoms i transmetrem tots aquests dubtes al proper Ple Municipal.

no podem mostrar-nos indiferents arran de l'acte institucional d'aquest passat 8 de març organitzat per part de l’Equip de Govern