La CUP Riudoms subscriu les propostes d'Unió de Pagesos

La CUP Riudoms inclou en el seu programa polític accions per millorar i promocionar el sector agroalimentari del nostre poble. Arran de reunions amb pagesos riudomencs, amb la Cooperativa i Unió de Pagesos, s'han elaborat moltes propostes en el programa que es publicarà en les properes setmanes.

La CUP Riudoms subscriu les propostes d'Unió de Pagesos

Els representants d'Unió de Pagesos a Riudoms van fer arribar als partits polítics locals una sèrie de propostes per a les properes eleccions municipals. Moltes de les propostes del sindicat agrari ja estaven sent treballades per la CUP Riudoms, per això, subscribim totalment aquest document d'Unió de Pagesos.

Per raons d'espai i recursos no podrem incloure-les totes en el programa resumit que farem arribar a totes les cases, però si que ho farem en el programa desenvolupat de la CUP Riudoms per a les eleccions municipals d'aquest maig de 2015.

Propostes d'Unió de Pagesos a Riudoms:

1) Manteniment en bon estat dels camins i neteja de les voreres.

2) Manteniment en bon estat de neteja de les rieres i barrancs del municipi per evitar desbordaments en àpoques de pluja que provoquin danys a les explotacions. Els ajuntaments periòdicament poden signar convenis amb l’ACA per realitzar aquestes tasques.

3) En cas de danys climàtics que afectin als conreus cal que l’ajuntament tingui en actitud proactiva en la recollida i comunicació dels danys a l’administració competent. D’aquesta valoració en depèn que s’ajustin i es modifiquin els mòduls en l’IRPF.

4) Mobilitat dels tractors per al casc urbà. Eliminar les bandes sonores que dificulten i augmenten la perillositat del transit la maquinària agrícola.

5) POUM. Que en les propostes de modificació futures es tingui en compte que les dimensions de les granges i els hivernacles, que ja s’ajusten a la normativa sectorial específica, puguin tenir les dimensions adequades a l’explotació. I com passa sovint, s’obviï que l’activitat agrària és també una activitat productiva.

6) Que la Comissió de Seguretat es reuneixi periòdicament, com a mínim, cada 6 mesos, i també sempre que la situació de conflicte ho requereixi a demanda de l’ajuntament o de les entitats representades.

7) Que la Unió de Pagesos pugui mantenir reunions periòdiques , cada 6 mesos, amb la Regidoria d’Agricultura i Medi Ambient per tractar qüestions que afecten al sector, i sempre que sigui necessari.

8) Comunitats de Regants. Atesa la importància de l’aigua per al nostre territori i que en el municipi de Riudoms tenim gran diversitat de mines de gran interès agrari i mediambiental, proposem que les Comunitats ho sol·licitin puguin tenir el suport de l’ajuntament per tirar endavant la seva gestió.

9) Cal una exempció de l’ Impost de l’IBI de rústica per als pagesos i les pageses professionals, atesa la pèrdua de la renda agrària del 40% que ens aquests darrers anys s’ha produït.

10) Difusió de l’activitat agrària al municipi a través de xerrades , conferències i visites a les explotacions, adreçades també a tots els centres educatius per donar a conèixer en tots el àmbits els valors culturals, paisatgístics, mediambientals i econòmics que representa el sector.

11) Promoció de les produccions locals a través d’una xarxa on es pugui conèixer on, qui i com es produeix.

12) Danys de fauna. Agilitar i afavorir els contactes entre pagesos i entitats de caçadors per evitar danys en els conreus provocada per la fauna salvatge.

13) Gestió de les finques abandonades a través d’un procés d’intermediació tutelat per l’ajuntament mitjançant un registre que posi en contacte propietaris i pagesos interessats.