Reunió de la CUP Riudoms amb CiU Riudoms

Els representants de la CUP Riudoms (Pere Campiñez, Roser Torres i Mariona Ferrant) van reunir-se amb els representants de CiU Riudoms (Josep M Cruset, Jordi Domingo i Sergi Pedret) al Saló de Sessions de l'Ajuntament de Riudoms aquest passat dimecres 10 de juny a les nou del vespre. El motiu de la reunió, convocada per CiU, era comentar alguns aspectes de funcionament de cara a la constitució del nou plenari i la propera legislatura.

Entre els temes tractats n'hi va haver de merament protocolaris, com ara les dades de contacte i formes de comunicació entre els regidors i representants dels futurs grups municipals, la situació i col·locació del regidors en els seient dels Saló de Plens. Però també n'hi va haver d'altres els quals simplement van ser comunicats com a decisions que més que CiU, havien estat determinades pel encara alcalde i equip de govern en funcions, entre els que destaquen:

La cessió d'un despatx propi i individual per a cada Grup Municipal a l'Epicentre Gaudí, per tal de poder desenvolupar l'acció municipal i atendre personalment als ciutadans o la col·locació d'unes bústies a l'entrada de l'Ajuntament (indivdual per a cada Grup Municipal i que avui ja es troben col·locades) per tal de facilitar la comunicació de la ciutadania amb els regidors.

També es van tractar temes amb una clara incidència en l'acció política de la propera legislatura com la creació d'una comissió de treball, conjunta amb tots els grups municipals, per treballar la redacció del nou Reglament Orgànic Municipal (ROM), que ha de permetre i regular les relacions entre la ciutadania i l'administració. I per últim, l'oferiment i posicionament per part de la CUP per desenvolupar un treball conjunt al llarg de la legislatura.

Des de la CUP Riudoms celebrem el canvi de percepció i actuació de CiU pel que fa la relació amb la resta de grups municipals presents al nou plenari de l'Ajuntament. Tot i així, creiem que els punts presentats s'han decidit unilateralment per part de CiU. Creiem que es podien haver tractat amb més antelació i amb l'entesa de totes les forces polítiques abans de prendre les decisions corresponents.

Finalment, la CUP vol manifestar que seguirà treballant, amb tothom, per tal de construir un model de gestió municipal basat en la transparència informativa i la participació efectiva de tots els ciutadans de Riudoms.