Els talls de llum i aigua en un edifici de la Plaça de l'Arbre afecten a famílies amb infants

Divendres passat es va produir un tall de llum i d'aigua en un bloc de pisos de la Plaça de l'Arbre on hi viuen diverses persones i famílies. Algunes d'elles afirmen tenir un acord amb el propietari i d'altres hi viuen en situació d'ocupació. El tall, on hi ha participat l'Ajuntament atès que el servei d'aigua és municipal, ha afectat a tot l'edifici.

El regidor de la CUP, Enric Jódar, s'ha posat en contacte amb l'Alcalde per conèixer el motiu i el desenvolupament d'aquesta actuació i també està en contacte amb l'entorn d'algunes persones afectades per tal de fer un seguiment dels casos més greus.

Actualment, s'està treballant per reallotjar aquestes famílies a través de la coordinació entre l'Ajuntament i els Serveis Socials.

Bloc de la Plaça de l'Arbre de Riudoms

Aquest edifici fa molts anys que està construït, tot i així els pisos no han estat habitats fins fa uns quants mesos. El divendres 26 hi van anar operaris municipals, acompanyats del cos de la Guàrdia Urbana i els Mossos d'Esquadra per tal de realitzar el tall en el subministrament de l'aigua. Prèviament també s'havia realitzat el tall del subministrament elèctric per part de la empresa subministradora.

Tenim constància que al mateix edifici hi viuen persones que han comportat problemes i conflictes amb els veïns. Tot i així, aquesta situació no ha de comportar un perjudici ni una estimatització de la resta de persones que viuen en aquest edifici i que per diversos motius s'han vist obligades a viure en una situació precària.

L'Ajuntament té responsabilitat en el tall de subministraments bàsics: hi ha famílies vulnerables i amb infants

El fet de realitzar el tall d'aigua ha comportat que les famílies que hi viuen no puguin romandre als habitatges amb les necessitats bàsiques cobertes. Novament veiem com es repeteix una manca de coordinació entre Administracions, atès que aqusta actuació s'ha realitzat sense contrastar possibles casos de vulnerabilitat familiar amb Serveis Socials ni tampoc s'ha ofert una alternativa digna a aquestes persones abans de realitzar el tall de subministraments.

Ens consta que actualment l'Ajuntament està treballant per reallotjar aquestes famílies a través de la coordinació amb els Serveis Socials.

Per quin motiu el propietari no ha donat d'alta els comptadors de subministraments bàsics? L'Ajuntament ho va requerir al propietari de l'edifici?

La CUP vol esbrinar per quin motiu el propietari no ha donat d'alta els comptadors de la llum i l'aigua tenint en compte que algunes famílies afirmen tenir un contracte amb el llogater. En cas que hi hagi un acord entre les parts, és responsabilitat del propietari garantir que les persones que viuen a l'immoble tinguin donats d'alta els subministraments bàsics.

De la mateixa manera, en cas que l'Ajuntament de Riudoms i qualsevol altra Administració fos coneixedora d'aquesta situació, ens preguntem per quin motiu no s'ha exigit al propietari que regularitzi les instal·lacions de subministraments de l'immoble tenint en compte que hi viuen persones amb un acord amb el mateix propietari.

Riudoms no és una bassa d'oli: cal incrementar i millorar les polítiques socials

Molts riudomencs i riudomenques tenen la percepció que a Riudoms no hi ha problemes socioeconòmics, o bé que aquests no són greus. Doncs bé, res més lluny de la realitat: aquest és un exemple clar que s'han de reforçar les polítiques socials al nostre municipi.

De la mateixa manera, també cal millorar la coordinació entre Administracions, per intentar evitar el que ha passat en aquest conflicte en què s'han vist perjudicades persones en situació de vulnerabilitat.

La situació afecta a famílies amb menors d'edat que han hagut de demanar ajuda al seu entorn atès que el tall es va produir divendres i fins dilluns no han pogut recórrer a Serveis Socials.