FEMINISME SEMPRE I ARREU

Article de la CUP Riudoms per al Butlletí d'Informació Municipal.

Quan surti aquest BIM estarem als voltants del 8 de març, segurament ja haurà passat. Esperem que hi hagi hagut algun acte que commemori el dia de la dona treballadora a nivell institucional.

És el mínim que es pot esperar. Tan mínim que no n’hi ha prou. Ens agradaria que el paper de la dona es tingués present els 365 dies de l’any i no només els dies marcats al calendari: el dia de la dona treballadora o el dia per erradicar la violència masclista. Les dones existim tot l’any i la violència masclista malauradament també. Lluitem per fer polítiques en perspectiva de gènere reals, dia a dia i vetllem per a la seguretat de totes.

L’Ajuntament de Riudoms està elaborant un pla d’igualtat del qual com a partit del consistori no en sabem res (fins a la data d’escriptura d’aquest article). Si es vol elaborar un pla consensuat i participatiu ja cal que ens hi posem a treballar totes: regidores, entitats, col·lectius. Així hauria de ser si el que volem és treballar bé i no fer les coses de cara a la galeria o perquè toca per llei.

Quan començarem a tenir en compte la igualtat des del propi Ajuntament? Sona a repetitiu, però si volem que la igualtat sigui real cal que hi hagi exemples de dones arreu. Cal que ens visibilitzem. No només en tasques que sempre es pressuposa que fem: de neteja, d’acompanyament, de cura... Les fem les dones gairebé sempre, però també en fem moltes d’altres que s’han de posar en valor.

Existeix el dia de la dona a la ciència o el dia europeu de la igualtat salarial, entre d’altres. I existeixen perquè encara cal lluitar per fer-nos visibles i iguals als homes. Per tant cal treballar cada dia per la igualtat als llocs de feina, igualtat en els espais de cura i en tots els àmbits. Per aconseguir-ho cal treballar de base, cada dia, a tot arreu. I cal que les administracions vetllin per a que es faci possible.

Des de la CUP seguirem lluitant per aconseguir que cada dia sigui 8 de març.

Article entregat el 23.2.21

Fotografia: acció de Dones d'Aigua, col·lectiu feminista de Riudoms, del passat 25 de novembre de 2020.