La CUP demana a l'Ajuntament que expliqui els canvis en el servei de monitoratge de l'Escola de Lleure

Segons hem sabut, l’Ajuntament té previst que el personal del servei de Menjador i la Llar d’Infants realitzi la tasca de monitoratge de l’Escola de Lleure. Una decisió amb la qual no hi estem d’acord, tot i entendre la situació d’excepcionalitat de la COVID-19.

En edicions anteriors l’organització i el servei de monitoratge es duia a terme amb entitats i personal especialitzat dedicat al món del lleure.

Escola de Lleure - Ajuntament de Riudoms

Tot i que el regidor de la CUP va demanar-ho expressament al govern, ens preocupa que en el comunicat que va publicar dissabte passat l’Ajuntament no s'expliqui la decisió d'utilitzar personal intern en detriment de monitors i monitores amb especialització i experiència en el lleure.

La CUP considera que aquesta decisió no és encertada per diversos motius:

L’Escola de Lleure necessita personal especialitzat

Creiem que les activitats relacionades amb el lleure han d’estar organitzades per persones especialitzades en aquesta tasca i que estiguin acostumades a desenvolupar-se en un entorn com aquest.

Alhora, enguany també serà necessari desenvolupar  activitats per obtenir nous aprenentatges, com l’acompanyament emocional, la gestió a la incertesa i la por al desconegut degut a la situació que ha generat la COVID-19.

A més, cal tenir en compte que tot i que l’Ajuntament utilitzi personal intern, legalment es requereix que les persones que organitzen aquestes activitats disposin de les titulacions necessàries (títol de monitor/a i director/a, entre d’altres), adeqüant-se a la ràtios del Decret 267/2016 del 5 de juliol juntament amb el nou Document de Criteris generals per a l’organització de les activitats de lleure educatiu (estiu 2020).

Les treballadores de l’Ajuntament assumiran un canvi de funcions que no els correspon

Malgrat que les treballadores del servei de menjador i la Llar d’Infants estiguin en contacte amb infants, i sense dubtar de la seva professionalitat, creiem que no és el personal més indicat per dur a terme l’Escola de Lleure.

Malauradament l’Ajuntament encara no disposa d’una Relació de Llocs de Treball (RLT), un instrument que indica les funcions específiques que ha d’assumir cada treballadora de l’Ajuntament. En cas que aquest instrument estigués aprovat, estarien molt més delimitades les tasques que han d’assumir les treballadores de l’Ajuntament i s’observaria clarament que aquesta decisió no és coherent ni convenient ni pels infants ni per les treballadores.

La CUP ja fa anys que insisteix en la necessitat d’aprovar una RLT, una demanda que també ha estat exigida per part de les mateixes treballadores de l’Ajuntament.

No s’ha comptat amb la resta de grups polítics a l’hora de prendre aquesta decisió

La CUP va enviar (al mes d’abril) diverses propostes a l’equip de govern per tal d’evitar imprevistos i dificultats logístiques durant l’organització de les activitats de lleure:

1. Treballar de manera coordinada amb entitats del municipi per tal d’oferir una oferta educativa equitativa en el lleure. Preveure activitats educatives gratuïtes a desenvolupar durant el període de confinament i desconfinament parcial.
  2. Preveure i planificar diversos escenaris en relació a l’obertura/suspensió de serveis de lleure com per exemple l’Escola de Lleure o la Piscina Municipal. En cas d’obertura, s’hauran de preveure mesures que facilitin l’accés a famílies amb dificultats socioeconòmiques.

Aquesta mesura no suposa un estalvi econòmic evident

En cas que l’Ajuntament volgués estalviar econòmicament, hem de tenir de compte que això no serà ben bé així ja que bona part del personal intern que treballaria a l’Escola de Lleure deixen de treballar quan finalitza el curs escolar.

Així doncs, s'hauria d'allargar el contracte i pagar els salaris no contemplats inicialment a les monitores de menjador i les educadores de la Llar d'Infants amb una relació laboral discontínua.

Tot i comprendre que estem vivint una època d'excepcionalitat, creiem que és necessari que l’Ajuntament que clarifiqui aquesta situació a les famílies, a les treballadores de l’Ajuntament i la resta de grups polítics.

És necessari que l’Ajuntament expliqui quins són els motius pels quals han decidit adoptar aquest canvi en relació al personal de l’Escola de Lleure.

A Riudoms sempre hem comptat amb molt jovent dedicat al món del lleure, és un potencial que hem de saber aprofitar i enguany probablement no serà així.