La CUP demana que s'informi sobre l'episodi de pluges a la propera Comissió d'Urbanisme

La CUP ha registrat una petició formal per tal que els regidors i tècnics de l'Ajuntament informin a la Comissió Informativa d'Urbanisme sobre les afectacions i les gestions que està fent l'administració degut a l'episodi de pluges del passat dimarts.

Els regidors han rebut la convocatòria pel dilluns 28 d'octubre però en l'ordre del dia no hi ha cap referència a aquest assumpte.

Alhora, la CUP vol agrair la tasca de totes les persones de l'Ajuntament que han col·laborat en la gestió d'aquest episodi de pluges excepcional i que aquests darrers dies s'han esforçat en restablir el bon estat del municipi.

Treballadors de la Brigada Municipal de l'Ajuntament

Les administracions han de facilitar els tràmits i la recuperació de l'activitat habitual als veïns, comerços i pagesos afectats

Un cop passat el temporal, és necessari que l'Ajuntament presti assessorament a aquells veïns, comerços i pagesos afectats per l'aiguat.

De la mateixa manera,  ens unim a la demanda de la Unió de Pagesos per tal que les administracions revisin l'estat dels camins i "facin la valoració i els peritatges dels danys causats amb celeritat perquè, entre altres qüestions, es pugui tenir en compte la reducció de mòduls de l’IRPF per l’afectació a causa de danys meteorològics."

El projecte d'endegament del barranc del Portal "no és la solució definitiva". Reclamem a l'Ajuntament que informi degudament als veïns sobre l'abast del projecte

En la mateixa documentació del projecte ja es detalla que la "canalització de formigó circular existent, de diàmetre 1.500mm, és insuficient per permetre el pas de l’aigua en períodes de pluja importants." Segons els càlculs hidràulics calculats l'any 2007, "el cabal d’avinguda del barranc del Portal, considerant un període de 500 anys és 44,23 m3/h. Per aquest cabal seria necessari disposar d’un calaix de dimensions 6x1,8m."

Per aquest motiu, demanem a l'Ajuntament de Riudoms que verifiqui que el projecte d'endegament del barranc del Portal aprovat recentment aportarà seguretat vers a un episodi de pluges com el que hem viscut aquests dies. Alhora, creiem que és necessari que s'informi als veïns sobre quina és la solució aportada i quins beneficis i mancances pot tenir davant nous episodis de pluja que es produeixin en un futur.

Valorem positivament l'ampliació dels serveis de recollida de voluminosos i la Deixalleria

Atès que diversos veïns i comerços han pogut patir inundacions o malbaratament del mobiliari, creiem que l'Ajuntament ha actuat correctament habilitant un servei especial de recollida de voluminosos i obrint durant el dimarts el servei de la Deixalleria Municipal.

Demanem a l'Ajuntament que verifiqui que el projecte d'endegament del barranc del Portal aprovat recentment aportarà seguretat vers a episodis de pluges com el que hem viscut aquests dies. L'alcalde Pedret va confirmar fa uns mesos a la premsa que la "solució no era definitiva".

De fet, els documents tècnics del projecte ja especifiquen que la secció de la canalització del barranc del Portal no és suficient.