La CUP denuncia inacció de l'equip de govern en matèria d'habitatge

Fa uns mesos, la CUP va presentar una bateria de preguntes sobre polítiques d'habitatge. En el Ple ordinari del mes de març, l'equip de govern va respondre a aquestes preguntes.

Considerem que Junts per Riudoms continua amb la inacció política, l'Ajuntament no ha dut a terme cap acció de manera oficial com administració pública. Els pocs canvis en matèria d'habitatge que s'han dut a terme són accions fetes per particulars i/o empreses privades.

La CUP denuncia inacció de l'equip de govern en matèria d'habitatge

Prou d'excuses, l'Ajuntament ha de moure fitxa amb la problemàtica de l'habitatge

L'equip de govern argumenta que l'Ajuntament no disposa de prou capacitat tècnica/personal ni competències per dur a terme algunes accions que la CUP ha reclamat. En aquest sentit, creiem que no valen les excuses, si l'Ajuntament no pot afrontar una problemàtica com aquesta és necessari que demani suport a altres administracions.

La CUP ha proposat una sèrie d'accions bàsiques

Entre les accions més bàsiques i essencials, destaquem:

- Elaborar un llistat de pisos buits i/o en mal estat al municipi: és essencial fer un bon diagnòstic de la situació actual. Posteriorment caldrà redactar Pla Local d'Habitatge.

- Millorar les subvencions dedicades a la rehabilitació d'habitatges antics: Tal i com hem dit altres vegades, actualment aquestes subvencions no es perceben útils per part dels propietaris, cal millorar la dotació econòmica. Junts per Riudoms diu que hi està treballant tot i que no se'ns ha convidat a participar a la resta de grups polítics.

- Realitzar reunions amb propietaris i persones interessades en llogar habitatges a Riudoms: Junts per Riudoms diu que ja ha parlat amb algunes persones. Nosaltres creiem que cal ser rigorós, no ens podem limitar a acceptar que els regidors tinguin converses informals amb determinades persones, cal fer una convocatòria oberta a la ciutadania on es pugui discutir obertament i tothom pugui dir-hi la seva.

Hi ha altres accions més complexes que no s'haurien de descartar tant ràpidament

- Beneficis fiscals pels propietaris que posin l'habitatge a un lloguer inferior al preu de mercat: Junts per Riudoms argumenta que no hi ha base legal per dur aquesta acció però en cap cas ha argumentat aquesta afirmació. S'han tingut en compte totes les opcions? Per què s'ha descartat aquesta mesura?

- Elaborar una ordenança que gravi la tinença d'habitatges buits per part d'entitats bancàries i grans tenidors: Tot i que actualment Riudoms no es trobi en aquesta casuística, és important tenir actives totes les eines legals possibles per evitar l'especulació immobiliària.  Junts per Riudoms tenia previst aprovar aquesta mesura però encara no en tenim cap notícia.

Encara tenim pendent una reunió que vam proposar el 27 de gener

Per tractar totes aquestes qüestions, la CUP va proposar reunir-se amb l'equip de govern. A dia d'avui encara no hem rebut cap resposta al nostre oferiment.

Ens preocupa que al darrer any de mandat encara no s'hagi avançat res davant una problemàtica que afecta a les perspectives de futur de Riudoms.