La setmana de la mobilitat a Riudoms

Aquest dimarts 17 de setembre el govern de Junts per Riudoms ha anunciat que l’Ajuntament de Riudoms s’adhereix a la setmana europea de la mobilitat, amb diferents actes durant els dies 20, 21 i 22.

La CUP Riudoms celebrem que Junts per Riudoms comenci a posar el focus en la mobilitat, la seguretat i la sostenibilitat del nostre poble, un dels temes on la CUP va posar l’accent durant la campanya. Tot i que aquesta versió riudomenca de la setmana de la mobilitat no ha comptat amb la participació de totes les forces polítiques del plenari, com ens té acostumats el govern de Junts per Riudoms.

La CUP Riudoms hem fet múltiples propostes com la redacció d’un Pla de Mobilitat, la pacificació del trànsit, els camins escolars segurs, en pro de la mobilitat sostenible o la garantia de l’accés i la mobilitat amb un “disseny per a tothom”. Propostes que posem en disposició del poble de Riudoms per tal que l’Ajuntament de Riudoms millori en aquests aspectes.

Però en el marc dels actes locals, posem de manifest que l’activitat “Prou barreres arquitectòniques”, que consisteix a acompanyar l’alcalde Sergi Pedret i al regidor de mobilitat Josep M Bages a recórrer els carrers de Riudoms “per identificar els punts amb barreres arquitectòniques” té problemes de plantejament. Per garantir una millor mobilitat per a tots els habitants de Riudoms no només ens serveix fixar-nos en les barreres arquitectòniques sinó a tot tipus de mancances o barreres per a persones amb diversitat funcional, que necessiten de senyals visuals o acústiques suplementàries.

La CUP Riudoms ens oferim a Junts per Riudoms a treballar plegats per a la detecció d’aquestes mancances: barreres per a persones amb mobilitat reduïda, per a infants, per a persones amb cotxet o amb el carro de la compra... moltes de les quals ja han sigut catalogades per la nostra Assemblea Local. La detecció i correcció d'aquestes problemàtiques són necessàries per fer realment de Riudoms un poble inclusiu, sostenible i segur per a totes.