La tornada a l’Escola

Article de la CUP Riudoms entregat el 16 de setembre per al Butlletí d'Informació Municipal.

El mes de setembre té un pes molt especial en el calendari anual. El començament de curs dels centres educatius, dels serveis vinculats a aquests i de les entitats que treballen amb infants, marquen el ritme de moltes famílies riudomenques i de diversos serveis que depenen o tenen vinculació amb l’Ajuntament de Riudoms.

La CUP sempre ha defensat una escola pública, catalana i de qualitat, amb múltiples propostes polítiques. Aquest curs continuarem treballant per a que les nostres iniciatives tirin endavant i millorem així els serveis educatius del municipi.

Treballarem per a que al menjador escolar de Riudoms s’utilitzin productes de comerç i productors locals (o de proximitat) i alhora proposarem la creació d’una comissió que faci un seguiment d’aquest servei i desenvolupi propostes de millora. També proposarem fer activitats educatives per a que els més petits coneguin d’on provenen els productes agroalimentaris locals, posant en valor la tasca de la pagesia i altres productors del poble: carnissers, pastissers, forners...

D’altra banda, incidirem en la millora de les condicions laborals a la Llar d’Infants, el menjador escolar, el servei de neteja i el professorat de l’Escola de Música. Aquests serveis depenen directament de l’Ajuntament de Riudoms, i per tant, és necessari garantir unes bones condicions de treball per a les persones.

En els propers mesos vehicularem aquestes propostes a través del Ple de l’Ajuntament i també des del Consell Escolar Municipal (CEM). De fet creiem que el CEM s’ha de reformular immediatament per tal de debatre totes aquestes propostes amb els sectors implicats (pares, mares, professorat, ajuntament i treballadors) i les entitats. Necessitem que aquest espai sigui realment actiu per tal de coordinar l’educació dins l’àmbit municipal. Si tenim una visió global per a tots els espais educatius de Riudoms aconseguirem cohesionar encara més el nostre poble, des dels més petits fins als més grans.

Il·lustració: Joan Turu