Proposta per a la promoció de la Pagesia i el Comerç Local

La CUP Riudoms ha estat treballant els últims mesos en una proposta concreta per a la promoció de la pagesia de Riudoms i el comerç local. La idea plantejada és la d'editar un calendari amb els períodes de producció de les fruites i verdures locals. Amb l'estudi inicial que s'ha fet, s'ha pogut comprovar que la pagesia de Riudoms produeix i comercialitza fins a XX entre fruites, verdures i fruita seca

La CUP Riudoms ha estat treballant els últims mesos en una proposta concreta per a la promoció de la pagesia de Riudoms i el comerç local. La idea plantejada és la d'editar un calendari amb els períodes de producció de les fruites i verdures locals. Amb l'estudi inicial que s'ha fet, s'ha pogut comprovar que la pagesia de Riudoms produeix i comercialitza fins a quaranta varietats entre fruites, verdures i fruita seca.

Aquest estil de calendari, que ja s'edita en altres pobles o comarques, serviria per promocionar els productes de la pagesia local, alhora que serviria per donar a conèixer els períodes en que es poden trobar. La informació del calendari podria anar acompanyada amb un llistat dels productors locals, els establiments del comerç local on es poden trobar aquests productes i fins i tot restaurants i bars que els utilitzen per als seus plats.

Aquest treball inicial i aquesta proposta es va presentar a la regidoria de Promoció Econòmica i de Pagesia en una reunió el passat 9 de desembre. La proposta va ser ben rebuda per les regidories i estem a l'espera d'una resposta, ja que la intenció de la CUP és que el propi Ajuntament de Riudoms acabi de fer l'estudi i editi aquest material per fer-lo arribar a totes les cases, comerços i restaurants. Si finalment el govern no vol tirar endavant la proposta, la CUP Riudoms la finançarem amb els nostres propis fons i la durem a terme

Creiem que és més necessari que mai seguir apostant per la pagesia i el comerç local, posant l'accent en la importància del consum de vegetals de temporada i proximitat, pels seus efectes sobre el mediambient, la salut i l'economia.

Creiem que és més necessari que mai seguir apostant per la pagesia i el comerç local, posant l'accent en la importància del consum de vegetals de temporada i proximitat, pels seus efectes sobre el mediambient, la salut i l'economia.