La CUP demana a Junts que expliqui públicament la relació econòmica amb “Riudoms 1001siona”

L’entitat “Riudoms 1001siona” ha pagat, com a mínim, el lloguer d’un espai públic per organitzar un acte de pre-campanya, una despesa que hauria d’haver assumit Junts per Riudoms.

Alhora, aquesta entitat està registrada a la mateixa adreça on el grup municipal de Junts per Riudoms va pagar, durant el 2022, el lloguer d’un espai privat. La propietat d’aquest local està vinculada amb una persona que ha format part d’antics governs municipals i encara manté relació amb el Consistori.

Ajuntament de Riudoms

Els grups municipals tenen una assignació econòmica de l’Ajuntament de Riudoms

Aquesta assignació, pública i periòdica segons el seu número de regidors només pot ser emprada per al manteniment de la tasca municipal del propi grup.

Tal com diu la normativa “han d’aplicar-se a atendre les despeses relacionades amb el funcionament del grup polític” i no per pagar despeses electorals.

Per exemple, la CUP Riudoms destina aquests diners en explicar la nostra tasca a l’Ajuntament mitjançant l’edició i repartiment d’InfoCUP.

Arran d’una moció presentada per la CUP, des de fa uns anys els grups polítics han de justificar les despeses anualment presentant les factures corresponents. I en cas que l’assignació anual no es gasti íntegrament, s’han de retornar els diners restants a l’Ajuntament.

En què es gasta els diners el grup municipal de Junts?

El grup municipal de Junts disposa d’un total de 4.380 € anuals. Durant l’any 2022 va destinar diners al lloguer d’un local, que no és l’actual local de campanya. La propietat d’aquest local està vinculada amb una persona que ha format part d’antics governs municipals i encara manté relació amb el Consistori.

Alhora, l’adreça d’aquest local també és seu de l’associació “Riudoms 1001siona”, una entitat creada l’any 2020 tal com podem comprovar al registre de la Generalitat de Catalunya.

Per què “Riudoms 1001siona” organitza un acte de pre-campanya?

La CUP Riudoms vam poder comprovar que en l’acte pre-electoral de Junts per Riudoms “Primeres” del passat 4 de març va ser l’entitat “Riudoms 1001siona” qui va sol·licitar i pagar l’espai de la Sala Mulitús del Casal Riudomenc i no el propi partit, com hauria hagut de ser.

Per tant, hem pogut constatar que Junts per Riudoms ha utilitzat l’entitat “Riudoms 1001siona” per pagar, com a mínim, una despesa pròpia del partit organitzant un acte de pre-campanya. I que justament aquesta entitat, està registrada a la mateixa adreça on el grup municipal de Junts per Riudoms paga el lloguer d’un espai.

La CUP Riudoms sempre hem tingut la voluntat de treballar per la transparència de les nostres institucions

Amb aquesta informació que publiquem veiem una relació poc ètica entre una entitat privada, el grup municipal de Junts per Riudoms a l’Ajuntament i els actes electorals de Junts per Riudoms.

Demanem a Junts que expliqui públicament la seva relació econòmica amb l’entitat, que faci públiques les seves despeses en campanya (com ja hauria d’haver fet l’any 2019) i que, com a mostra de transparència, expliqui tota la informació relacionada amb aquestes dades que hem aportat.

La CUP Riudoms voldríem haver donat a conèixer tota aquesta informació al Ple Municipal del 18 de maig per tal de demanar explicacions presencialment al grup de Junts per Riudoms. Tot i així, al tractar-se d’un Ple convocat en període de campanya electoral, no ens era permès fer referència a qüestions que anessin més enllà de la pròpia tasca municipal i de control al govern.