Notícies de Riudoms

Obres al carrer Major
Durant aquests últims mesos, el grup municipal de la CUP ha reclamat en diverses ocasions la previsió i inclusió de la recollida d'aigües pluvials a mitjançant embornals (com ja es va fer al carrers de l'Arenal i del Beat) críticant que no s'hagi previst als projectes inicials, i aprofitant l'execució de les obres de rehabilitació dels diferents carrers. No obstant això, l'equip de govern ha fet cas omís a les nostres peticions al·legant que no eren necessaris i que els projectes sols preveuen la renovació del paviment i de la xarxa d'abastament d'aigua potable.

1) Aprovació de l'acta anterior.
Es vota a favor.

2) Resolucions alcaldia
Es fan consultes sobre diverses resolucions.

3) Línies de pressupost per al 2019
Tràmit sobre el pressupost municipal per al següent any.

4) Delimitació terme municipal
Es dona compliment a un acord per la revisió del terme municipal entre Vila-seca i Riudoms. Es vota a favor.

5) Modificació ordenança fiscal
Es vota a favor.

Durant la legislatura, l’equip de govern del PDECAT s’ha esmerat en dir-nos que les nostres propostes, sobre coses que ells ja portaven al programa, no tenen sentit. Ens responen que l’obra de govern està ben planificada i no hi ha marge de millora ni modificació.

Amb les intervencions a la Plaça de l’Església han demostrat tot el contrari.

Com ja han explicat algunes entitats i ENCARA NO l'Ajuntament de Riudoms, aquest cap de setmana tindrem una consulta vinculant sobre alguns aspectes de l'acció de govern i sobre unes subvencions per a les entitats locals. Un any més, no hi haurà suficient informació per tal que els riudomencs puguin triar les millors opcions. Un altre edició en que les preguntes seran tendencioses. Un nova consulta on gràcies a les entitats locals que es disputaran unes ajudes d'engruna hi haurà certa participació.

​Cotxes tuning, mostres de cervesa, exposicions, tot tipus de botigues, espectacles, castellers actuant en un pati d'escola... En aquests últims anys no ens estranya veure un poti-poti d'actes, estands, negocis i atraccions a la Fira de l'Avellana.

Enguany però, el govern de l'Ajuntament ens ha sorprès amb el Gaudí Outlet (que com a representants públics, ens n'hem hagut d'informar a través de la premsa) una mostra de roba organitzada per una empresa externa que tindrà lloc a la Fira de l'Avellana.

En aquest sentit, els representants de la Candidatura d’Unitat Popular han exigit a l’ACA una major inversió en estructures pel reaprofitament de l’aigua. “La quantitat de diners que es paga a l’ACA a través del cànon d’aigua és molt més elevada que el retorn que l’Agència realitza en inversions al territori”, ha assegurat el regidor de Reus Edgar Fernández.

Aquestes són les propostes que s'han fet arribar a la regidoria de Nucli Antic per a millorar el Pla de Dinamització:

MOBILITAT I MOBILIARI URBÀ

l nou número de l'InfoCUP Riudoms s'està repartint durant aquests dies per totes les cases de Riudoms. Aquest nou número fa un anàlisi de la gestió dels recursos hídrics del nostre poble, així com de la gestió del pantà de Riudecanyes i les problemàtiques que se'n deriven, com la gestió del riu Siurana.

RdP Riudecanyes

En els darrers anys el transvasament d’aigua del Pantà de Siurana al Pantà de Riudecanyes, agreujat per la sequera, ha posat sobre la taula la problemàtica el model de gestió d’ambdós pantans, arran d’uns drets adquirits històricament per la Comunitat de Regants del Pantà de Riudecanyes, que vulneren el cabal mínim del riu Siurana i condemnen aquest a morir abans de desembocar al riu Ebre.

A les vostre mans teniu el nou i flamant Butlletí d’Informació Municipal de l’Ajuntament de Riudoms, que des del passat mes de gener ha posat en funcionament el govern. Des de la CUP Riudoms hem mostrat reiteradament la nostra preocupació envers la informació i la transparència al nostre poble, fent també incís en el BIM, una de les eines del que disposa el nostre consistori per informar a tots els riudomencs.

Pàgines