Notícies de Riudoms

Aquestes són les propostes que s'han fet arribar a la regidoria de Nucli Antic per a millorar el Pla de Dinamització:

MOBILITAT I MOBILIARI URBÀ

l nou número de l'InfoCUP Riudoms s'està repartint durant aquests dies per totes les cases de Riudoms. Aquest nou número fa un anàlisi de la gestió dels recursos hídrics del nostre poble, així com de la gestió del pantà de Riudecanyes i les problemàtiques que se'n deriven, com la gestió del riu Siurana.

RdP Riudecanyes

En els darrers anys el transvasament d’aigua del Pantà de Siurana al Pantà de Riudecanyes, agreujat per la sequera, ha posat sobre la taula la problemàtica el model de gestió d’ambdós pantans, arran d’uns drets adquirits històricament per la Comunitat de Regants del Pantà de Riudecanyes, que vulneren el cabal mínim del riu Siurana i condemnen aquest a morir abans de desembocar al riu Ebre.

A les vostre mans teniu el nou i flamant Butlletí d’Informació Municipal de l’Ajuntament de Riudoms, que des del passat mes de gener ha posat en funcionament el govern. Des de la CUP Riudoms hem mostrat reiteradament la nostra preocupació envers la informació i la transparència al nostre poble, fent també incís en el BIM, una de les eines del que disposa el nostre consistori per informar a tots els riudomencs.

Ple de l'Ajuntament de Riudoms

Aquest dimarts la CUP presentarà una moció al plenari de l’Ajuntament de Riudoms amb l’objectiu d’instar a l’ACA a crear una taula de negociació en la qual participin els diferents actors involucrats al voltant de la problemàtica sobre l’aigua de Siurana i Riudecanyes. Segons la CUP, aquesta taula hauria de servir per establir un pla de gestió dels recursos hídrics del pantà de Riudecanyes i Siurana que segueixi principis de sostenibilitat ambiental i garanteixi el desenvolupament social i econòmic de les comarques del Priorat, el Baix Camp i el Tarragonès.

Si a una cosa ens té acostumats l’equip de govern és a tirar endavant projectes, esdeveniments o actes sense comptar amb l’opinió o la participació dels mateixos riudomencs. Aquest mes de gener ha tingut lloc la Festa Major de Sant Sebastià i s’ha celebrat la 20ena edició de la Trobada de Sacaires. No volem, en cap cas, negar la qualitat musical dels músics participants en aquest esdeveniment o posar en entredit el sac de gemecs, un dels instruments amb més història en la música tradicional catalana.

El nou número de l'InfoCUP Riudoms s'està repartint durant aquests dies per totes les cases de Riudoms. Aquest nou número fa un anàlisi de la situació actual del nucli antic del poble i fa propostes de millora de la seva situació.

La iniciativa de la CUP Riudoms, que va proposar aquesta moció a les diferents forces del plenari riudomenc, agafant l'herència de diversos grups municipals d'ERC Riudoms que havien portat la proposta en diverses ocasions (la darrera el 2015) i afegint-hi la possibilitat d'anomenar l'avinguda que portava el nom del franquista per "Primer d'octubre", recollint la iniciativa popular del Comitè en Defensa del Referèndum.

Aquest dijous 15 de març al Ple Municipal de Riudoms s'aprovarà la moció per retirar el nomenament de fill il·lustre al riudomenc Josep M Sentís Simeón, governador civil, procurador a les corts i director de presons durant el franquisme. Amb l'anul·lació d'aquest nomenament, l'avinguda que porta el seu nom passarà a dir-se avinguda de l'1 d'octubre, comemmorant la jornada històrica democràtica del referèndum del passat 1 d'octubre de 2017.

Els acords que recull la moció són:

La CUP Riudoms sobre l’acte institucional de 8 de març

El posicionament en clau feminista de la Candidatura d’Unitat Popular és ben conegut, ja que és un eix principal de les reivindicacions socials i polítiques de la nostra organització i del conjunt de l’esquerra independentista.

Pàgines