Aparca i compra: comerç local i mobilitat segura

Article de la CUP Riudoms per al Butlletí d'Informació Municipal. Aquest article es va escriure el 26 d'octubre.

La CUP vam presentar, en el programa electoral de la legislatura 2019-2023, una sèrie de propostes per millorar la mobilitat a Riudoms. Fins ara, hem posat diversos temes sobre la taula a l’espera que el govern de Junts desenvolupi el Pla de Mobilitat, tal i com va anunciar en seu plenària el 29 de desembre de 2020.

Aquestes propostes, amb voluntat política de millorar el nostre poble, les hem fet públiques perquè creiem necessari un debat ciutadà sobre com reenfocar la circulació als carrers de Riudoms. El POUM (reclamat incansablement per la CUP) o el Pla de Mobilitat marcaran el desenvolupament de la nostra vila a curt i llarg termini.

Una de les propostes que creiem que s’han d’estudiar i implementar amb la màxima brevetat possible és la que, en la campanya de maig de 2019, vam titular com “Aparca i compra”.

A les zones comercials del nostre poble, com per exemple la Pl. de l’Església, la Pl. Comte Arnau, el C/ Dr. Fleming o el C/ Sant Pau, veiem sovint una acumulació de cotxes mal aparcats de persones que estan comprant. Davant d’aquest fet no podem només quedar-nos amb una acció punitiva, posar multes, sinó que hem de fer propostes de millora. D’aquesta manera es pacificarà la circulació en aquests punts i facilitarem la compra al comerç local.

La nostra proposta és delimitar aparcaments que ja existeixen en aquestes zones amb el distintiu “Aparca i compra”. Uns aparcaments amb un temps màxim d’estacionament (30 minuts) durant els horaris comercials (de 9 del matí a 9 del vespre), d’una manera semblant a com funcionen les zones de càrrega i descàrrega. D’aquesta manera facilitarem que hi hagi espais disponibles per aparcar quan es va a comprar i que no es generin problemes de circulació. Aquest projecte caldrà consensuar-lo amb els comerços i amb tota la ciutadania, per mirar de trobar la millor solució a un problema endèmic d’algunes zones del poble.