Cap a on va el bar del Casal Riudomenc?

Article de la CUP Riudoms per al Butlletí d'Informació Municipal.

El Bar del Casal Riudomenc és un complement del Teatre Auditori, situat a la seva planta baixa. El desembre del 2010 es va inaugurar l’equipament del Casal. Durant aquests 8 anys hi han passat fins a quatre arrendataris. Els problemes han anat in crescendo aquesta legislatura, ja que hi ha hagut tres concursos públics, arrendataris que no han acabat el seu contracte, temporades en què l’Ajuntament ha hagut d’assumir alguns dels serveis a la llar dels jubilats, etc. A més, les condicions econòmiques i de gestió han anat canviant per a cadascun dels diferents explotadors.

Ara, després dels diversos fracassos continuats, el Govern de l’Ajuntament de Riudoms ens sorprèn amb un estudi de mercat que pretén adequar les bases del concurs a aquelles empreses que vulguin portar el bar del Casal. Per què arriba ara, quan ja hi ha hagut diversos problemes amb l’expoltació d’aquest equipament? Per què no es plantejava des d’un bon principi quins havien de ser els criteris i condicions per a la gestió del bar?

I per què aquest establiment de restauració no ha funcionat en els darrers anys? Potser perquè el govern de l’Ajuntament ha entès aquest equipament com una font d’ingressos i no com un valor afegit del Teatre Auditori?

Des de la CUP Riudoms apostem per a que es replantegi des de zero la funció del bar del Casal. S’ha de tenir clara quina és la funció, si ha de ser un negoci com ho a tal, si ha de donar servei a una entitat privada com són l’Associació de Jubilats o bé si pot ser un complement per a l’equipament. Cal que es faci l’exercici de pensar, entre totes les forces del plenari i els agents afectats, una proposta viable econòmica i socialment per al Casal Riudomenc i per al nostre poble. Si no, ens tornarem a trobar amb propostes de gestió que no podran satisfer les diferents necessitats d’aquest espai, arribant a incompliments de contracte que suposaran problemàtiques tant per a l’equipament com per als arrendataris.