Com fer una consulta i que no sigui de fireta.

L'any passat el govern municipal de Riudoms ja va soprendre a la ciutadania amb una votació que sota el títol de Consulta 2014 volia ser un procés participatiu de decissió sobre temes municipals.

Com ja va passar en la darrera edició de la Fira de l'Avellana, el Govern de CiU Riudoms va organitzar una consulta ciutadana que no responia als principis bàsics d'un procés participatiu. Com ja es va analitzar en la passada edició, aquest any s'ha tornat a organitzar aquesta consulta cometent els mateixos errors. Per això, des de la CUP Riudoms, volem explicar a nivell molt esquemàtic els punts imprescindibles perquè una consulta esdevingui un procés de participació real i democràtic.

Igual que en l'edició del 2014 el Govern Municipal ha caigut en els mateixos errors (poca antel·lació, debat nul sobre les preguntes i sobre les respostes, preguntes tendencioses, etc.) fent que aquesta consulta no sigui un procés participatiu real. Des de la CUP Riudoms us expliquem una proposta sobre els punts bàsics per dur a terme una consulta.