Debat electoral: PDeCAT de Riudoms utilitza un treballador municipal com a representant del partit

Aquest matí les diverses formacions que volen concórrer a les eleccions municipals han estat convocades a una reunió amb els responsables de L'Om-FemSafareig.cat. Per ara, tal i com ja va succeir l'any 2015, el PDeCAT no es compromet a assistir al debat electoral organitzat per L'Om-FemSafareig.cat

Debat electoral al Casal Riudomenc

El treballador de l'Ajuntament, juntament amb la regidora d'Informació Maria Cros, assisteix en nom del PDeCAT a la reunió convocada pels responsables dels mitjans locals L'Om-FemSafareig.cat, on han presentat la proposta de cobertura informativa de la campanya electoral.

Considerem flagrant la presència del cap de comunicació de l'Ajuntament de Riudoms en una reunió de partits ja que pot suposar un conflicte d'interessos. Es tracta d'un càrrec de confiança d'alcaldia, escollit a dit sense cap procés de selecció, i que per tant actua com a treballador municipal. Amb la seva presència, es barreja una tasca institucional amb la representació d'un partit concret en un acte com la preparació del debat electoral.

Com fa quatre anys, la voluntat dels mitjans locals L'Om-FemSafareig.cat és facilitar un espai de debat conjunt per a tots els partits que concorren a les eleccions, amb la intenció de facilitar la reflexió i el coneixement de totes les opcions polítiques a la ciutadania.

Com a CUP Riudoms aplaudim la proposta i volem mostrar públicament la nostra predisposició a participar a l'acte. Tenint en compte el precedent d'ara fa quatre anys, quan CiU va posar pals a les rodes a la celebració del debat, fins al punt de no assistir-hi, esperem que aquest 2019 no es repeteixi la mateixa situació.

Considerem lamentable la posició del PDeCAT. Entenem que, després d'una proposta de debat com la rebuda, comparèixer davant dels riudomencs és una qüestió d'ètica democràtica. Creiem fermament que els representants públics i aquells que aspiren a ser-ho no han de tenir cap inconvenient en defensar les seves propostes vers les de les altres formacions. És més, ho veiem com una oportunitat per fer arribar les diferents propostes i visions de municipi a la ciutadania.

És sa en un sistema democràtic que els representants de tots els espectres ideològics, que tenen persectives diferents de com ha de ser la societat, posin en comú els seus punts de vista. Per aquest motiu, animem a totes les formacions polítiques a participar del debat electoral.

Per acabar, volem felicitar una vegada més L'Om-FemSafareig.cat per la seva tasca i, més concretament, per la iniciativa de la celebració del debat electoral. Sense el seu esforç i professionalitat no seria possible.

La presència del cap de comunicació de l'Ajuntament de Riudoms a la reunió informativa d'avui, barreja la tasca institucional amb la representació d'un partit concret en la preparació del debat electoral