Espai en blanc davant la irregularitat del Butlletí

En el darrer Butlletí d'Informació Municipal, l'espai de la CUP Riudoms ha quedat en blanc, ja que l'Assemblea Local no va presentar cap article. La irregularitat en la publicació del Butlletí d'Informació Municipal i la reiterada opacitat en la seva redacció, ha provocat un ball de dates en les entregues d'aquest espai per als grups polítics municipals.

Prèviament a les Eleccions Municipals del Maig de 2019, el Butlletí d'Informació Municipal va publicar-se regular i puntualment cada mes (des de setembre de 2018 fins a febrer de 2019). Aquest fet, que corregia la irregularitat i poca periodicitat durant tota la legislatura, només responia a un interès propagandístic i electoralista de l'equip de govern, utilitzant un mitjà públic per a treure rèdit electoral de la seva tasca política. Tot i això, davant de les preguntes de les regidores de la CUP Riudoms, els responsables polítics d'aquesta publicació van assegurar que el BIM tindria una periodicitat mensual.

Amb la nova legislatura i sense la necessitat electoralista del BIM, l'equip de govern de Junts per Riudoms ha recuperat la mala pràctica de publicar irregularment aquest butlletí. Des de les eleccions de maig de 2019 només s'han publicat tres butlletins (juny-agost, setembre-octubre i novembre-desembre) en un període en que, com a mínim, se n'haurien d'haver publicat set números. Al mateix temps i en l'únic espai que es demana la participació de tots els grups polítics, s'han demanat mensualment l'entrega dels articles.

Aquests articles, entregats per la CUP Riudoms complint les dates d'entrega, sovint no s'acaben publicant o han de ser substituïts ja que els temes a què fan referència estan obsolets. Per posar un exemple, l'article d'aquest darrer Butlletí hauria d'haver estat entregat el passat 19 de novembre. Davant d'aquest ball de dates i d'articles no publicats i sense cap explicació per part de l'Equip de Govern sobre la publicació dels BIM, la CUP Riudoms va cometre l'error de no presentar l'article que hauria d'haver ocupat les pàgines d'aquest BIM.

Aquesta és la nostra responsabilitat i treballarem per a que no es torni a donar aquest fet. També treballarem per continuar exigint un caràcter obert, democràtic, informatiu i plural en el Consell de Redacció del Butlletí d'Informació Municipal per tal que aquest no esdevingui un instrument amb finalitats electoralistes per part de Junts per Riudoms.

Treballarem per continuar exigint un caràcter obert, democràtic, informatiu i plural en el Consell de Redacció del Butlletí d'Informació Municipal