Ja ens agradaria però no podem donar suport a aquests pressupostos

Tot i que les formes de l’alcalde Pedret han millorat respecte a legislatures anteriors, el pressupost de 2020 manté una línia continuista on hi trobem a faltar polítiques fonamentals pel bon desenvolupament del municipi i poca concreció en l’execució de les inversions.

Ajuntament de Riudoms

Tal com vam posar de manifest durant el Ple extraordinari sobre el pressupost que es va realitzar el passat 7 de gener, agraïm el nou tarannà del govern amb l’oposició. Per primera vegada, es va convocar una Junta de Portaveus per explicar-nos el pressupost i al cap d’uns dies vam poder resoldre dubtes durant la convocatòria habitual de la Comissió d’Hisenda.

Malauradament, però, els pressupostos segueixen la línia continuista darrers exercicis i tenen mancances evidents que hem detectat i explicat any rere any. Hi falten qüestions que considerem fonamentals pel bon desenvolupament del municipi. Les formes són importants però no poden amagar el contingut del pressupost. És per això que l’assemblea local de la CUP va decidir-hi votar en contra.

Tot seguit us desgranem algunes d’aquestes mancances:

Falta despesa en polítiques rellevants: Sabem que les prioritats polítiques d’aquest govern no són les mateixes que les nostres, però tot i així volem assenyalar algunes polítiques que no veiem en aquest pressupost:

- Urbanisme: Planificació del Pla Urbanístic, estudi sobre els habitatges buits i catàlegs d’elements arquitectònics i de masos.

- Dinamització del comerç local: Rehabilitació de locals comercials al nucli antic i línia d’ajuts per a la modernització dels comerços,

- Cohesió social: Assessorament energètic a les famílies, creació de plans d’ocupació, campanyes de sensibilització sobre igualtat i altres mesures per afavorir la cohesió social

- Recollida selectiva: Iniciar l’estudi sobre el sistema de recollida de la brossa porta a porta,

Les inversions estan poc definides: Es destinaran 556.000€ a diverses actuacions. En algunes, com la nova pista de tennis (90.000€), hi estem d’acord però en d’altres hem constatat que l’equip de govern vol fer determinades accions però sense tenir clar com s’han de definir.

Ens referim per exemple a una nova aplicació tecnològica (15.000€) o la implantació de bústies als masos (14.000€). Referent al Pla d’aparcaments on principalment s'arranjara la zona dels Hortets (115.000€), tampoc ens van saber explicar les qüestions tècniques bàsiques de la seva construcció.

Pel que fa a la millora de l’accessibilitat de l’Ajuntament (25.000€), no compartim la idea de retrassar la instal·lació de l’ascensor, creiem que aquesta necessitat ja va amb molt de retard. També hem trobat a faltar explicacions sobre quin és el futur de l’edifici de les Monges o bé si s’ha analitzat tècnicament/econòmicament la viabilitat de modificar la coberta del Pavelló per evitar els problemes habituals en aquest equipament quan plou.

En aquest sentit, es fa molt difícil donar un xec en blanc sense que l’equip de govern aporti més concreció a les propostes.

Una part important de la despesa continua sense detallar-se: La partida “Altres despeses diverses” és de gairebé 200.000€. Considerem que és una quantitat suficientment gran com perquè els riudomencs coneguin amb més precisió com es gasta.

No s’aplica la fiscalitat progressiva: Creiem que serveis com la Llar d’Infants o l’Escola de Música es podrien costejar segons el poder adquisitiu de cada família. Considerem que és una assignatura pendent i per part nostra ens hi posarem a treballar ben aviat.

Podeu visualitzar el Pressupost de l'Ajuntament de l'exerici 2020 (aquí) i les nostres intervencions durant el Ple extraordinari (aquí)

El pressupost té mancances en qüestions que considerem fonamentals pel bon desenvolupament del municipi