La CUP informa sobre el model sanitari actual a través de l'edició d'un nou InfoCUP

El butlletí informa sobre com es va originar el model d'atenció primària de l'ABS Riudoms així com el de l'Hospital de Reus. També es posa el focus en el model de concertació sanitària públic-privat, els problemes econòmics de l'Hospital Sant Joan de Reus i la problemàtica de les llistes d'espera. Juntament amb l'InfoCUP també s'ha repartit un diari sobre Sanitat d'àmbit territorial.

En el darrer InfoCUP hem volgut informar als riudomencs sobre quin és l'estat actual del model sanitari del nostre entorn, així com explicar quin és l'origen d'aquest model i quins són els perills que ens hem anat trobant i ens podem trobar de cara el futur.

La publicació explica l'origen de l'ABS Riudoms des de la seva creació (1995) fins als serveis (gratuïts, i també de pagament) que s'ofereixen a l'actualitat des de la recent reforma del centre de salut (2013). D'altra banda, també s'explica a la ciutadania els principals problemes que està afrontant l'Hospital Sant Joan de Reus, i més concretament els usuaris i la plantilla de treballadors. "Com i per què es construeix l'Hospital de Reus?", "per què s'han generat els problemes econòmics de l'Hospital?", "qui està pagant els plats trencats?", "quants dies estaré a la llista d'espera?"; aquestes són algunes de les preguntes a les quals hem donat resposta.

Finalment, tal i com es realitza habitualment, l'InfoCUP també conté la informació més rellevant del darrer Ple ordinari de l'Ajuntament de Riudoms on s'exposen els precs i preguntes que la CUP ha formulat a l'equip de govern per tal de fiscalitzar l'activitat política de l'Ajuntament.

El model públic-privat genera desigualtat entre els usuaris ja que fomenta un sistema de “triple llista d’espera”