La CUP presenta dues mocions en el darrer Ple ordinari de la legislatura

A la primera moció es demana que l'Ajuntament faci públic l'inventari de béns al portal de transparència per facilitar-ne la consulta per part de la ciutadania i com a exemple de transparència de la institució.

A la segona moció, la CUP proposa que l'Ajuntament millori la difusió de les activitats que organitzen les entitats.

Imatge del Saló de Plens

Aquestes dues mocions s'havien de tractar durant el Ple ordinari del mes de març tot i que no es van registrar a temps, i per tant, el debat es va posposar fins al proper ordinari.

Registre de béns de l'Ajuntament

Arran de la implantació dels portals de transparència als webs de les administracions públiques, molts ajuntaments han fet públics aquests inventaris, per tal de facilitar-ne l’accés a la ciutadania, tal i com estableix la llei, i fer així un correcte exercici de transparència. És per això que considerem necessari que aquesta mesura també s'implementi a l'Ajuntament de Riudoms.

Publicitar les activitats que organitzen les entitats

Proposem facilitar la difusió de les activitats de les entitats aprofitant els propis mecanismes dels quals disposa l’Ajuntament de Riudoms: espai web www.riudoms.cat, pregó digital eBando, cartellera digital a la Plaça de l’Església, Butlletí d’Informació Municipal, diverses xarxes socials amb diversos perfils públics institucionals (facebook, twitter o instagram), postals mensuals d’actes, etc.

Creiem que aquesta mesura pot ajudar a les entitats i alhora potenciaria encara més la promoció del municipi, sobretot tenint en compte l'alt nombre d'activitats que realitzen les entitats.

Vols consultar totes les mocions que ha presentat la CUP aquesta legislatura? Fes clic aquí!

La CUP creu que aquestes dues mocions tindran el suport de la resta de grups municipals ja que milloren la transparència i proposen augmentar el suport que l'Ajuntament dona a les entitats del municipi.