La CUP reclama que les modificacions fiscals tinguin en compte la tarifació social

Les modificacions de les ordenances fiscals proposades per Junts per Riudoms no contemplen la tarifació social, una mesura reclamada nombroses vegades per la CUP, ERC i el PSC.

És per això que la CUP va presentar una proposta alternativa per tal que la bonificació de l'IBI per a famílies nombroses s'atorgués en funció de criteris de renda. Malgrat no poder-se aprovar durant el Ple d'ahir, la CUP insistirà en aplicar la tarifació progressiva en el futur.

El debat sobre la construcció de la nova pista de tennis va ser un dels punts rellevants del Ple.

Complex Esportiu de Riudoms

La CUP no s'oposa a la construcció de la nova pista de tennis, tot i que i hi ha alternatives. Potser les coses no es van fer del tot bé anys enrere...

Aquests dies s'ha generat un debat públic sobre si ara és el moment idoniï per construir una nova pista de tennis que tindrà un cost de 120.000€. Uns 30.000€ aniran dedicats a la construcció de la pista de tennis i els altres 90.000€ al tractament del terreny on s'ha d'ubicar la instal·lació atès que amb els anys ha anat cedint. Recordem que el complex esportiu va ser construït on antigament hi havia un abocador.

Al Butlletí d'Informació Municipal de desembre de 2009, s'explicava la notícia de la construcció del complex esportiu d'aquesta manera: "a més a més, i en previsió de futur, ho deixarem tot a punt per a la futura construcció d’una segona pista de tennis i tres pistes de pàdel més, addicionals a les que es construiran enguany". Una obra que segons s’explicava al mateix BIM, va costar uns 421.000€.

Així doncs, construir la nova pista de tennis costarà un 28% del pressupost inicial que va suposar la construcció de tot el complex esportiu. Considerem interessant remarcar aquesta dada i fer memòria perquè amb els anys és bo revisar si totes les actuacions i explicacions que s’han fet des de l’Ajuntament són encertades o no. I si tot el que s’explica als ciutadans, al cap d’uns anys continua sent vàlid o no.

Cap membre del govern de l'Ajuntament coneixia que això podria passar durant l'ampliació del complex esportiu? Per quin motiu no es van millorar els fonaments del subsòl en el moment de construir tot el complex esportiu? En aquell moment, es van realitzar els estudis geotècnics corresponents?

En qualsevol cas, la CUP creu que la construcció de la nova pista de tennis és una petició que s'ha de tenir en compte degut a l'alta demanda que hi ha i també ajudarà a fer créixer l'esport base. Per aquest motiu no s'oposem a la construcció i en certa manera entenem que l'equip de govern vulgui mantenir aquesta inversió a l'exercici 2020.

Tanmateix, entenem els dubtes que es poden generar tenint en compte l'actual circumstància econòmica, per això també vam proposar l'alternativa d'incloure aquesta inversió al Pressupost de l'any 2021 enlloc de realitzar-la en l'exercici 2020. D'aquesta manera es podria seguir contemplant la construcció a curt termini i alhora es podria reduir els préstecs bancaris de l'Ajuntament per l'any 2020.

Cal donar suport a tota la població i no només als propietaris d'immobles

La CUP creu que les modificacions presentades per Junts per Riudoms parteixen d'una visió reduïda de la societat riudomenca ja que les bonificacions proposades només anaven dirigides a propietaris d'immobles i no pas a la població en general que contribueix als serveis públics com ara la brossa, l'aigua o la Llar d'Infants.

Volem que també s'incloguin ajuts per a les famílies monoparentals

De la mateixa manera que es fa amb les famílies nombroses, creiem que és necessari que les famílies monoparentals que ho necessitin també tinguin recolzament econòmic. És per això que hem demanat a l'Ajuntament que tingui en compte aquesta situació i es comprometi a atorgar unes subvencions específiques.

Demanem informació sobre l'estat de les inversions previstes per l'any 2020

Durant el Ple, vam aprofitar per demanar més informació sobre les inversions que s'haurien d'haver realitzat durant l'any 2020 i que degut a la pandèmia s'han retrassat (com per exemple la finalització de les obres del carrer Galanes, les obres adequació carrers Barri Ferrant o la instal.lació bústies masos). Segons sembla, aquestes es començaran a realitzar durant el primer trimestre de l'any 2021.

El Pla d'Aparcaments, un instrument necessari per millorar la circulació viària i la dinamització comercial

Aquesta és una de les inversions que no es realitzarà encara malgrat ser prioritària. Esperem que es finalitzin els treballs tècnics quan abans millor i es pugui dur a terme durant l'any 2021.

La CUP veu amb bons ulls les rebaixes d'impostos i taxes referent a l'habitatge per tal d'afavorir l'accessibilitat de persones amb diversitat funcional així com també el foment d'instal·lacions per aprofitament energètic provinent del Sol.