La CUP Riudoms demana a la resta de regidors que no assisteixin al Ple Extraordinari

Al Ple Extraordinari només es realitzarà el sorteig informàtic de les membres de les meses electorals per a les properes eleccions espanyoles, demanem als regidors de l'Ajuntament, tal i com faran el Pere i la Roser, que no assisteixin al Ple ja que la seva presència és testimonial.

Davant la convocatòria del proper Ple Extraordinari del 30 de maig a les 9h, on es realitzarà el sorteig de les meses electorals per a les eleccions del 26J, volem exposar que:

1. Segons la secretària de l'Ajuntament de Riudoms, i per acord de 15 de febrer de 2000 de la Junta Electoral Central (JEC), es va indicar que en aquest tipus de Ple, on únicament es realitza el sorteig electrònic amb els programes i cens aportats per la Junta Electoral Central (JEC) i l'Institut Nacional d'Estadística (INE), no resulten d'aplicació les regles del quòrum per a la validesa de constitució normal del plenari.

“Tratándose de un sorteo, y no de una deliberación o adopción de libre acuerdo por el Pleno del Ayuntamiento, no resulta condición imprescindible la existencia del quórum legalmente establecido.”

2. Que el paper dels regidors és nul. No fan cap tipus d’intervenció (ja que no s’hi parla)

El temps estimat d’aquest Ple és aproximadament 20 minuts.

3. Es tracta d’un tràmit burocràtic (sistema informàtic aleatori per escollir membres de les meses)

El tècnic informàtic espera i comenta la metodologia i el resultat del sorteig.

4. El cost d’aquest Ple per al municipi (que paguem entre tota la ciutadania) és:

107’85 €/Ple x 8 regidors en règim d'ssistències = 862'80 €

5. Exposem que en aquest primer any de legislatura ja s’han fet dos plens iguals (27S - 20D)

Aquesta serà la tercera convocatòria d'aquest tipus en un any, ateses les convocatòries electorals del Principat de Catalunya i de l'estat espanyol.

6. Volem denunciar la contradicció que suposa dur a terme actes de l’estat espanyol...

...i alhora donar suport i recolzament explícit al procés d’independència del nostre país.

7. Els regidors de la CUP ja vam denunciar aquests fets i no vam assistir al Ple Extraordinari per al sorteig de les meses de les passades eleccions del 20 de desembre.

Això va suposar que els regidors de la CUP no cobréssim les retribucions per assistència estalviant així 215'70 € per al municipi.

8. Cap dels regidors de la CUP no assistirem al proper ple extraordinari ni a cap altre ple per al sorteig dels membres de les meses electorals, i per tot això demanem:

- Que hi assisteixin els mínims representants necessaris, que tenint en compte l'exposició del punt 1 i segons la legislació vigent, entenem que és el President del Ple Municipal i la pròpia secretària.

- Proposem que hi assisteixi el representant que actualment percep una nòmina com assalariat amb dedicació parcial, i no cap d'aquells que cobren per assistències.

- I en cas que això no sigui possible, demanem públicament que els regidors i/o regidores que hi assisteixin renunciïn totalment a la retribució que suposa l'assistència a aquest Ple.

La mesura que proposem suposarà un estalvi de 862'80 € al municipi