La CUP Riudoms valora positivament la reunió de portaveus municipals

Aquest dijous 19 de març i en motiu de l'excepcional situació a causa del COVID19 hi va haver una reunió telemàtica dels portaveus dels diferents grups municipals. En aquesta trobada es van tractar diversos temes d'emergència, es va preguntar al govern com s'estaven desenvolupant algunes mesures i es van fer propostes per al futur. Totes les forces polítiques vàrem coincidir en les línies d'actuació que s'han d'anar prenent les properes setmanes i mesos.

Fotografia: Ajuntament de Riudoms

La CUP Riudoms, que havíem anat recollint inquietuds de la nostra assembla i de diversos riudomencs, vam demanar de fer una reunió de treball amb tots els portaveus municipals. Aquest dijous 19 de març es va fer una reunió telemàtica amb el govern i els portaveus on es van fer preguntes, es va fer seguiment de les mesures preses i es van valorar propostes per al futur. Hi va haver bastant de consens en les línies generals d'actuació que s'hauran de fer a curt i mitjà termini, fet que valorem positivament i que servirà per que es tinguin en compte algunes propostes de la CUP Riudoms, que a continuació detallarem.

La CUP Riudoms va organitzar les propostes en diversos camps d'actuació, espais que creiem necessaris per paliar els efectes del COVID a la nostra població. En l'àmbit laboral i pensant en la no vulneració dels drets laborals dels treballadors, vam demanar que s'assegurin els pagaments de nòmines del cos de treballadors de l'Ajuntament i que alhora, es vetlli per reforçar el control a les empreses subcontractades perquè compleixin les mesures de seguretat i laborals pertinents.

També és important durant les properes setmanes reforçar l'àmbit social i assistencial. És necessari que l'Ajuntament segueixi els casos de violència masclista d'acord amb el funcionament del Consell Comarcal del Baix Camp, que les persones dependents tinguin les necessitats bàsiques cobertes amb el programa "Bon dia, bona nit" i mantenir contacte periòdic amb la residència "L'Onada". També és important pensar en les persones i famílies amb risc d'exclusió social: garantir que no es produeixen talls de subministraments bàsics a llars sense recursos i oferir suport a les famílies que fins ara podien acollir-se a les beques menjador.

En l'àmbit econòmic, l'Ajuntament de Riudoms s'ha de posar a treballar d'immediat veient les repercussions macroeconòmiques que pot tenir aquesta crisi. Vàrem proposar algunes mesures de contingència per a les famílies, com la suspensió de cobrament dels serveis municipals que no es prestin (Llar d'Infants i Escola de Música) i suspendre el cobrament d'impostos de BASE. També un paquet de mesures per paliar els efectes sobre el sector de la restauració i dels comerços, com suspendre el cobrament de la recollida de brossa, de la taxa de terrasses i el lloguer dels equipaments municipals (Sant Antoni, Bar del Casal i Pavelló Municipal). La pagesia, que està patint la situació actual per la paralització d'alguns mercats o l'abandoment dels seus cicles de feina, ha de ser ajudada per l'Ajuntament de Riudoms, buscant fórmules per al no abandonament de cultius o per la comercialització directa dels seus productes agroalimentaris.

Per últim, totes aquestes mesures puntuals i d'altres que es podran anar desenvolupant les properes setmanes s'han de culminar en la modificació del pressupost de 2020. És necessari repensar les necessitats de despesa i inversions de l'Ajuntament de Riudoms per fer front a la situació socioenòmica que es pot derivar de l'actual crisi.