La CUP vol promoure canvis en la fiscalitat de l'agricultura local

Amb aquests canvis volem alleugerir les dificultats econòmiques que estan patint els pagesos de Riudoms que encara es dediquen a la terra i que en els últims anys han perdut poder adquisitiu.

La CUP vol estudiar canvis en la fiscalitat de l'agricultura local

Durant el debat del pressupost la CUP va demanar informació a l’equip de govern sobre la possibilitat de disminuir l’IBI rústic i l’impost de vehicles de tracció mecànica als agricultors que acreditin una activitat professional.

Junts per Riudoms no va respondre a aquesta qüestió, motiu pel qual en el Ple ordinari del 16 de gener vam tornar a preguntar per la mateixa qüestió. Esperem que aquesta vegada puguem obtenir una resposta per tal d’estudiar una proposta de canvi a les ordenances fiscals.

Un dels eixos prioritaris de la CUP Riudoms per aquesta legislatura, tal i com vam desenvolupar amb el progama marc 2019-2021, és el de reenfocar la pagesia riudomenca com a motor econòmic, social, cultural i paisatgístic del nostre poble. Durant aquest mandat farem propostes en clau de fiscalitat però també en d'altres aspectes, com la promoció econòmica, per tal de protegir la pagesia i fer-lo un sector en creixement.

Aquesta és una mesura que Unió de Pagesos ens va transmetre durant el període electoral i de la qual n’haurem d’estudiar la seva viabilitat tècnica i econòmica.