La CUP vol saber com s'aplicaran els plans de millora del municipi durant l'any 2020

L’Ajuntament disposa d'instruments de planificació per tal de desenvolupar polítiques de joventut, dinamització comercial i turística i també un pla pel nucli antic.

El primer instrument que va tenir l'Ajuntament és el Pla d’Acció per l’Energia Sostenible (PAES), la CUP va demanar al mes d'octubre de 2019 els informes que detallen les actuacions realizades en aquest àmbit tot i que Junts per Riudoms encara no ens ho proporcionat.

La voluntat de la CUP Riudoms és que s'expliqui a tota la ciutadania el desenvolupament d'aquests plans, com a exercici de transparència i per tal de treballar-los conjuntament amb el plenari i tots els sectors implicats.

Comerç de Riudoms

Durant el debat sobre el pressupost, la CUP va trobar a faltar explicacions clares per part de Junts per Riudoms sobre com s’aplicaran les accions dels plans directors que s’han aprovat en la darrera legislatura.

Hi ha diversos plans aprovats per l'Ajuntament que tenen partides econòmiques assignades al pressupost de 2020 però alhora desconeixem quines actuacions concretes es realitzaran en cada àmbit:

• Dinamització del Comerç Local (es manté una assignació estable respecte el pressupost de 2019, uns 40.000€)

• Joventut (es manté una assignació estable respecte el pressupost de 2019, uns 94.000€)

• Dinamització del Nucli Antic (es manté una assignació estable respecte el pressupost de 2019, uns 30.000€)

• Dinamització i Competitivitat Turística de Riudoms (l'assignació econòmica s’incrementa uns  5.000€ respecte l'any 2019)

Per tot plegat, creiem que s’hauria d’informar sobre la previsió d’actuacions a desenvolupar durant l’any 2020 en cadascun d’aquests àmbits, tant a la ciutadania com als sectors econòmics implicats.

Després del debat del presssupost municipal, no ens ha quedat gens clar quines actuacions polítiques es volen realitzar. L’equip de govern, o bé no ho sap, o bé no ens ho ha volgut dir. Creiem indispensable que s'expliqui a tota la ciutadania el desenvolupament d'aquests plans, com a exercici de transparència i per tal de treballar-los conjuntament amb el plenari i tots els sectors implicats.