La nova web i el nou butlletí de Riudoms

La web

Des de la CUP Riudoms valorem molt positivament la posada en funcionament de la nova web de Riudoms (www.riudoms.cat) així com una pàgina de facebook i twitter públiques, uns mitjans que des de l’Assemblea Local havíem reclamat diverses vegades (InfoCUP nº 6) i que inclou algunes informacions imprescindibles per a una correcta transparència de l’Ajuntament de Riudoms.

Però aquest nou espai informatiu s’ha fet de nou d’esquenes a la ciutadania riudomenca, sense obrir cap espai de participació i sense ni tan sols explicar públicament (es podria haver inclòs en el darrer Butlletí) que s’estava treballant en aquesta nova web. Aquesta estrena de la web s’ha fet tan sols un dia abans de la convocatòria oficial de les eleccions municipals del maig 2015, com una de les altres actuacions electoralistes de CiU Riudoms.

Des de la CUP Riudoms tenim dubtes sobre els continguts d’aquest nou espai ja que encara no s’ha explicat el seu funcionament. Com es gestionaran els continguts d’aquesta web? Qui els decidirà? Quines entitats o col·lectius podran enviar els actes a l’agenda?

Igualment, es pot veure que inicialment tan sols s’ha traspassat la informació de l’antiga web a la nova. Cal aprofundir més en alguns continguts com en els portals de transparència i informació municipal. No serveix que es publiquin les convocatòries dels Plens Municipals 48 hores abans de la celebració d’aquests o bé que no es doni la informació correcta i complerta (retribució anual i dietes) sobre les retribucions dels regidors (13.300 € / anuals en 14 pagues, com explica el Butlletí Oficial de la Província no són 950 € / mensuals com explica la web de Riudoms).

El butlletí

El Butlletí d’Informació Municipal continua sent un exemple d'una incorrecte tasca d'informació per part del Govern Municipal. Amb una periodicitat suposadament trimestral, en el darrer mes de març l’Ajuntament ha editat dos números d’aquest butlletí (octubre-novembre-desembre de 2014 i gener-febrer-març de 2015). Un altre cas de la utilització dels mitjans municipals per a finalitats electoralistes. En portada d’aquest darrer butlletí es convoca l’obertura al públic de la Cisterna Vella de la Plaça de l’Església, una inauguració encoberta (en el període de convocatòria de les eleccions municipals no es poden inaugurar espais) d’un dels nous equipaments de Riudoms, com ja es va fer l’any 2011 amb la Biblioteca Municipal.