L’Ajuntament de Riudoms hem de fer front a la crisi del COVID-19

A continuació podreu llegir el text entregat aquest 24 de març per al proper Butlletí d'Informació Municipal. Degut a la situació actual, no es pot saber a dia d'avui si aquest article acabarà sent publicat.

Els militants de la CUP Riudoms escrivim aquest article en un moment molt i molt complicat. La situació actual que se’n deriva de la crisi de COVID-19, ben coneguda per a totes, té i tindrà moltes implicacions a nivell laboral, social i econòmic i efectes per al total de població. Per aquest motiu, la CUP Riudoms us emplacem a totes a que aquests dies tingueu ben present alguns aspectes:

- Lluitem per a que es respectin els nostres drets laborals. En aquesta situació d’incertesa, no podem permetre que es vulnerin els nostres drets amb retallades de sou, vacances o aplicacions d’ERTO fraudulentes. Tampoc podem permetre que treballem sense complir les mesures de seguretat extraordinàries per la no transmissió del virus. Us recomanem que seguiu els consells o es poseu en contacte amb els sindicats combatius com la CGT (www.CGTCatalunya.cat) o la COS (www.sindicatCOS.cat).

- Col·laborem i siguem solidaris. Amb les xarxes d’ajudes que s’han creat, amb les nostres veïnes o conegudes que puguin tenir necessitats. Consumim amb responsabilitat, pensant amb el petit comerç i els productors locals que ho estan passant tan malament aquests dies.

El nostre Ajuntament, com a institució més propera, ha de ser exemplaritzant sobre com ha de treballar l’administració en aquest moment:

- Que es respectin els drets laborals de tot el personal de l’Ajuntament i de les empreses subcontractades. Així com també dels serveis que depenen d’institucions superiors.

- En la mesura que sigui possible, es rebaixin o ajornin les taxes i impostos que depenen de l’Ajuntament. Pensem nous paquets d’ajudes per les famílies que per aquesta situació quedin amb més risc econòmic.

- Per últim, amb prudència però amb valentia, hem de començar-hi a pensar com es reestructurarà el pressupost d’aquest 2020 i dels propers anys per fer front a la crisi econòmica que es derivarà de l’actual situació.

Hem de començar-hi a pensar com es reestructurarà el pressupost d’aquest 2020 i dels propers anys per fer front a la crisi econòmica que es derivarà de l’actual situació.