Millorem el servei de la deixalleria municipal

Des de la CUP Riudoms presentem una moció per a la millora i ampliació del servei de deixalleria municipal.

Des de la CUP Riudoms treballem en propostes per millorar tots els àmbits del nostre poble. Per això, per al Ple Municipal d'aquest proper dijous 3 de novembre presentem una sèrie de mocions relacionades amb el tractament de residus, la recollida de trastos vells i la gestió de la deixalleria municipal. Podeu trobar totes les mocions per aquest Ple a la barra lateral d'aquesta pàgina i si teniu cap dubte, pregunta o proposta pel Ple Municipal, feu-nos-la arribar a [email protected]

La deixalleria municipal, després d'estar uns mesos en unes condicions deplorables tal i com ho vam esmentar en el darrer InfoCUP Riudoms, ha canviat el seu estat de forma de manera substancial, però calen d'altres millores. Per això, en aquest Ple, presentem una moció per tal que s'aprovin i apliquin les següents propostes:

PRIMER. Ampliar el recinte de la deixalleria, aprofitant els terrenys municipals adjacents, a través de la construcció d'un moll de descàrrega.
SEGON. Implantar i garantir els serveis de recollida per a les fraccions dels residus voluminosos de poda, restes vegetals i de jardineria així com per a runes i enderrocs de la construcció. Així com la recollida selectiva de l'oli vegetal i els residus tèxtils (roba i sabates).
TERCER. Garantir el compliment amb les obligacions i protocols legals de la instal·lació; senyalització i informació, registres d'entrada i sortida, gestió econòmica, neteja i manteniment per tal de poder fer el seguiment i accions de millora contínua a partir de les dades recollides i analitzades.
QUART. Redactar i aprovar un Reglament d'ús i gestió per a la deixalleria municipal, com a eina bàsica per fixar el correcte funcionament de la instal·lació així com de les obligacions dels usuaris, l'ens gestor i el personal que hi treballa.
CINQUÈ. Incentivar i potenciar la separació i valorització de les diferents fraccions de residus que actualment es recullen de forma conjunta a dins la instal·lació.
SISÈ. Facilitar i promoure la creació d'un espai intern, degudament equipat, destinat a la preparació per a la reutilització, per tal de fomentar i incentivar la reutilització, reparació i aprofitament dels residus com a nous recursos, impulsant així accions de prevenció i minimització dels residus.
SETÈ. Inserir anuncis, de caràcter permanent, sobre el servei de deixalleria municipal a tots els mitjans municipals (BIM, pantalla, web, xarxes...) per tal de difondre el servei i fomentar el seu ús i coneixement.
VUITÈ. Col·locar elements informatius permanents (diferents tipologies segons ubicació, elements i materials com ara vinils, plafons, oppis...) amb explicació detallada dels serveis de recollida de trastos i deixalleria municipal a totes les àrees de contenidors.
NOVÈ. Estudiar la possibilitat d'ampliació dels horaris del servei, a partir de les necessitats i demandes de la ciutadania.
DESÈ. Executar els presents acords en el termini màxim d'un any des de la seva aprovació.

Capgirem Riudoms!

Per una correcte gestió dels residus, la Deixalleria Municipal ha de complir la legislació vigent i anar més enllà: posar facilitats als usuaris per a la utilització, fomentar la reutilització i reparació, etc.