Ple Extraordinari Municipal de Riudoms

Aquestes són les intervencions de la CUP Riudoms en el darrer Ple Extraordinari del passat 23 de març de 2016, del qual encara no hi ha el vídeo del Ple. Aquest Ple va tenir dues convocatòries, ja que hi va haver alguns punts d'urgència. Convocatòria 1 i convocatòria 2

Si teniu alguna proposta, pregunta o dubte, feu-nos-el arribar a [email protected]

PLE EXTRAORIDNARI 23/03/16

 

1) DONAR COMPTE, DECRETS ALCALDIA

Preguntem concreció i aclariment sobre alguns:

Contracte neteja 9 nínxols: (1398'60€)

Abans anava a càrrec dels serveis municipals de la brigada?

Perquè ara no, té a veure amb algun requisit tècnic?

Ho pot fer qualsevol empresa? Hi ha requisits específics? Quins i quina normativa ho regula? S'han demanat i valorat altres ofertes?

Com es que ara es fa contracte menor a aquesta empresa privada?

Quin criteri es segueix per a l’adjudicació de contracte?

Ens agradaria saber si, havent-hi diferents empreses d'aquest tipus instal·lades al municipi, i en cas que sigui imprescindible que hagin de ser d'aquest sector, hi ha alguna previsió i/o criteri de repartiment o calendari entre aquestes?


Visita Casa Nippon Barcelona (965€)

Ens agradaria saber qui i que és “Casa Nippon” a qui representa....Informació

Per què s’han convidat? quin criteri de promoció es aquest?

Veient el decret que autoritza una despesa de 965€ perquè això no es fa a través de la pròpia Fundació Gaudí? (representa un 16'5% del pressupost FG 5850€)

Però no entenem, i ens agradaria que ens aclarís el perquè de la despesa de 320€ per un taxi, quan hi ha una pagament del servei d’autocar?

A més qüestionem el fet que les visites siguin pagades per l’ajuntament, ja que qualsevol associació que fa un viatge es paga el transport i podem entendre que no es cobri entrada (quan és un dels ingressos previstos dins el pressupost de la pròpia fundació)

Quina relació té “cerimònia del te” amb “torneig golf ground”?

Quantes inscripcions hi ha hagut en les dues activitats? Ha vingut gent de fora?

S’han fet activitats complementàries (visites, etc...) coordinades amb els actes?

Amb quin temps de previsió s’ha fet difusió? Pocs dies abans (5?) Intenció de continuar-ho fent altres anys?

 

2) DONAR COMPTE, PROJECTE MARC PRESSUPOSTARI 2017-2019

Entenem que es tracta d’un tràmit d’imperatiu legal, que juntament amb tots els requeriments trimestrals i de rendiment de comptes que marca la Llei orgànica d’estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera (LOEPSF)

Això fa més visible que mai la necessitat de la creació i ocupació de la plaça de intervenció de forma separada i diferenciada de la secretaria.

 

3) APROVACIÓ, REGLAMENT REGISTRE MUNICIPAL D'ENTITATS

Votem EN CONTRA.

Com ja vam dir en comissió informativa, però que repetirem amb gust en sessió plenària ja que volem mostrar el nostre posicionament i aportacions davant de tota la ciutadania.

  1. Denunciem que, un cop més aquest govern, no ha volgut sumar ni comptar amb la participació, treball ni aportacions dels grups de l’oposició. De fet, ens va arribar la proposta conjuntament amb la convocatòria de la comissió on s’havia d’aprovar. I l’exemple més clar d’això és, que tot i que sempre se'ns acusa de no aportar, cap de les aportacions que es van fer a la comissió informativa, cap d’aquests ha estat incorporada.
  1. Alhora creiem fermament en la creació d'un registre municipal d'entitats, que ja hauria d'existir des de fa temps, perquè ens el creiem i veiem realment necessari, pensem que cal ser més ambiciosos i que després de tants anys de no disposar d'aquest Registre Municipal de forma legal (ja que fins ara era un llistat d'accés restringit i amb certs dubtes sobre la legalitat en compliment de LOPD, noms, telèfons...) ara que es proposa la seva creació i aprovació, pensem que cal anar més enllà decididament per tal de que aquest sigui una eina veritablement útil per a l'administració, aplicant una major transparència, però també per a les pròpies entitats, ajudant a regularitzar i modernitzar la seva situació i funcionament i per la ciutadania en general. Incloent una classificació segons àmbits d'actuació concrets, informació sobre les pròpies entitats, regulació del calendari i agenda d'aquestes, transparència, convenis, ajuts, subvencions, col·laboracions....
  1. Diem això perquè després de la comissió informativa on es va presentar, i en paraules del propi alcalde, aquest registre sols té caràcter reglamentari i normatiu (per als preus públics d'equipaments esportius) però que en cap moment té la intenció de garantir, buscar i facilitar una reglamentació, ordenació i registre del tot les associacions i entitats que treballen al i per al poble, deixant-ho sols a la voluntat d'aquestes...i que per tant, pot ser que al registre únicament hi constin les esportives...
  1. Per tot això volem aclarir i millorar alguns aspectes, i a continuació els citarem ja que tal i com vam dir a la Comissió d’Hisenda i Governació volem aportar i millorar i alhora volem compartir-ho públicament amb la ciutadania i per això volem que consti en acta i aclarir els següents punts i disconformitats:

Exposició motius.- creiem que caldria citar les modificacions que hi hagut en les bases, ja que únicament es cita que van ser aprovades el 1984, però posteriorment han estat modificades.

D'altra banda, creiem que també caldria citar el motiu principal d'aquesta aprovació que ve donat per l'establiment de preus públics a les instal·lacions esportives municipals, donat que allà es recull una diferenciació per a “ús de les entitats locals sense ànim de lucre, inscrites al Reg. Mun. Entitats”

P.1.3.- “esportives de competicions no oficials – vam demanar l'aclariment del dubte, i la normativa que així ho recull, ja que entenem que qualsevol competició amb una acta arbitral ja té caràcter oficial.

P.2.2.- “àmbit subjectiu”. creiem bàsic i indispensable que en la definició d'aquest àmbit subjectiu aparegui i es defineixi l'àmbit d'actuació a nivell local. Entenem que tot i aparèixer al títol i a l'exposició de motius, caldria refermar aquest aspecte.

P.3.3.- “inscripció subjecte a taxa” - tot i que aquest any no s'aplicarà cap taxa perquè no està previst a les ordenances i perquè així ens ho va comunicar l'alcalde, no entenem el perquè de la inclusió d'aquest punt, potser en el futur es preveu fer pagar les entitats?

P.4.1.-”es faran a sol·licitud de les entitats” - entenem doncs, que prèviament caldrà anunciar-ho i comunicar-ho a les entitats, i preguntant per això ens van respondre que ho faran directament a partir del llistat de que es disposa actualment. Per això ens agradaria saber si aquest llistat “no oficial i inaccessible per a la ciutadania” compleix la LOPD en referència a les dades de caràcter personal, i quines persones hi tenen accés.

P.5.3.- “obligació de comunicació al mes següent” - canvis i modificacions de les dades registrals i dels ajuts rebuts.

L'Ajuntament podrà requerir “programa i pressupost” quan ja és un requisit.

P.5.5.- “es formalitzarà mitjançant un llibre-registre de caràcter public” - demanem aclarir més concretament aquest punt, ja que amb el que se'ns va dir, seria consultable en format físic, però al preàmbul diu clarament que serà “en suport informàtic i accessible a tota la població” i per tant no entenem la diferenciació que es vol fer, segons entén el govern entre el caràcter “informatiu de l'actual web” i el caràcter “normatiu del reglament i el registre”.

P.5.7.- “obligades durant el primer trimestre de cada any a notificar les modificacions” entenem que és el mateix que el punt 5.3 i alhora el 4.1 com a requisits per ser al registre.

 

A) Perquè creiem que s'ha fet a corre-cuita, per imperatiu legal  i necessitat funcional, ja que ni tan sols van saber detectar-ho quan van fer la modificació dels preus públics i per això anem amb convocatòries extraordinàries, i per tant el resultat és un veritable nyap.

B) Perquè creiem que cal obrir-ho a la participació de tothom, entitats i ciutadania, amb espais de treballs conjunt que puguin escoltar totes les veus i recollir les necessitats dels propis implicats...ja que això és la veritable participació, deixar fer i expressar, sense condicions i això encara no s'ha fet mai en aquest poble per part del govern.

C) Perquè creiem que ha de ser una eina útil i funcional, no un simple tràmit com ho veuen des del govern, i per tant, ha de ser participatiu, inclusiu, exhaustiu, informatiu, transparent però sobretot real.

D) Perquè tot això no ens queda més remei que votar-hi en contra, i lamentablement presentar-hi al·legacions, amb el conseqüent retard que això  comportar i que pugui produir per al bon funcionament

 

4) APROVACIÓ, COMPTE GENERAL 2014
 

Votem: ABSTENCIÓ.

Donat que es tracta d’un exercici passat, on el qual la CUP encara no tenia representació a l’ajuntament i per tant no hem pogut fer el seguiment ni un anàlisi profund i a fons de l’execució dels comptes del 2014. Per aquet motiu ens abstenim.

 

Un dels punts més importants d'aquest Ple va ser l'aprovació del reglament del registre municipal d'entitats. Aquest reglament, que era un requeriment legal, podia ser una bona opció per part de l'Ajuntament per regular els àmbits de funcionament, relació i organització de les entitats. La CUP, tot i que estem a favor de la creació d'aquest reglament, vam votar-hi en contra perquè no es van recollir les aportacions que els regidors van fer tant en la comissió informativa com a la sessió plenària. 

Aprovació inicial del reglament.