Previsions que haurien de ser realitat

Article de la CUP Riudoms al darrer Butlletí d'Informació Municipal

Comencem un nou any i és necessari aprovar un nou pressupost per a l'Ajuntament. El pressupost, a banda de ser una previsió d'ingressos i despeses, també és una declaració d'intencions sobre quines polítiques es volen dur a terme; és a dir, no és només un instrument tècnic sinó també un document amb contingut ideològic.

Recentment tots els grups municipals hem pogut revisar les dades d'ingressos i despeses liquidades durant l'any 2015, de les quals ens agradaria destacar-ne algunes que ens han cridat l'atenció:

- Despeses de manteniment de carrers: 27.828€ gastats, mentre que l'any 2013 i 2014 van ser 13.977€ i 14.702€, respectivament.

- Despeses de parcs i jardins: 21.711€ gastats, mentre que l'any 2013 i 2014 van ser 8.101€ i 9.994€, respectivament.

- Despeses en accions d'inserció laboral per aturats: 1.000€ gastats, tot i que s'havia fet una previsió de 6.000€ per a l'any 2015.

- Despeses en ajudes al lloguer per a gent jove: 0 € gastats, tot i que s'havia fet una previsió de 30.000€, tant l'any 2015 com el 2016. En aquest cas, es pot comprovar que encara no s'ha fet res al respecte, malgrat que aquesta proposta formés part, en vàries ocasions, del programa electoral de l'antiga CiU.

Aquestes dades il·lustren força bé quina és la política de despeses del govern municipal (que tal i com vam dir al BIM núm. 107, creiem que cal repensar i millorar). A tothom li agrada veure la via pública i els parcs ben cuidats, però això no pot anar en detriment de les polítiques socials i per a les persones.

Tenint en compte que les dades que hem presentat corresponen a una ínfima part de les despeses del pressupost, i tenint en compte que l'equip de govern sempre manifesta que Riudoms gaudeix de bona salut econòmica, per què no s'han posat en marxa polítiques com per exemple les ajudes al lloguer per a la gent jove?

Esperem que aquest 2017 les actuacions de caire social no siguin només una previsió del pressupost, sinó una realitat.