Què s’hi fa al Consell Comarcal?

Article de la CUP Riudoms per al Butlletí d'Informació Municipal de Riudoms, entregat el 30 d'octubre de 2018.

Arran de la celebració de la Festa Major Comarcal, molts dels nostres conciutadans han vist per primera vegada una acció del Consell Comarcal. Els consellers de la CUP van votar en contra d’aquesta Festa Major per diversos motius. En primer lloc perquè el Consell Comarcal no té competències de cultura o festes. I en segon lloc perquè creiem que si es vol promocionar la cultura s’ha d’obrir un debat on hi participin tots els agents implicats. Molts dels petits pobles del Baix Camp no tenen recursos econòmics per a organitzar tots els actes d’una festa major. Se’ls podria dotar d’una ajuda econòmica amb la condició que servís per convidar algun dels molts elements festius que tenim a la comarca.

Una de les properes accions que es podrà veure del Consell Comarcal serà la campanya «bona brossa». Una campanya que proposa que els ciutadans decideixin què fer amb els diners generats pel reciclatge en el municipi. Una iniciativa que premia a nivell econòmic allò que hauríem de fer per consciència ambiental (el reciclatge), i que desvirtua una vegada més la democràcia participativa. Una campanya que arriba després d’una Festa Major Comarcal, patrocinada per SECOMSA (empresa comarcal encarregada de gestionar els residus), on no es va aplicar cap mesura per evitar que, tant en el concert de dissabte a la nit com en la mostra gastronòmica de diumenge, es generés una quantitat ingent de plàstics i papers.

El regidor de la CUP Riudoms, Pere Campíñez, és conseller comarcal a l’oposició. A Riudoms tenim dos consellers més (PdeCAT i ERC) que formen part del govern comarcal. Caldria que, més enllà de portar al poble una festa major «artificial», expliquessin quines són les seves propostes en matèria de serveis socials, habitatge o gestió de l’aigua, àmbits on sí que tenen competències. Des de la CUP pensem que informar del que es fa al Consell és important, i així ho hem fet en aquesta legislatura, amb assemblees informatives als pobles del Baix Camp.