Riudoms: cap estudiant sense connexió!

Arriben les últimes setmanes lectives d’un curs atípic i moltes llars riudomenques amb filles i fills en edat escolar ho afronten sense les garanties i recursos per poder afrontar el final de curs.

Els serveis socials i centres escolars s’han vist superats per la situació actual. Fem una crida a la col·laboració de tota la ciutadania per garantir uns mitjans mínims per a l’escolarització de tots i totes les riudomenques.

Segur que al vostre bloc o en el vostre veïnat coneixeu famílies amb infants en edat escolar. Sabeu si tenen connexió a internet per seguir les classes o descarregar el material escolar? Disposen de dispositius electrònics (ordinadors de taula, portàtils o tauletes) per seguir les lliçons? Pregunteu-ho. Si teniu alguna mancança, coneixeu algun cas, o voleu oferir material podeu fer-nos un correu electrònic a [email protected].

A continuació us deixem uns consells per a que oferim, plegats i plegades, ajuda a aquelles llars que ho necessiten. Entre totes, superem la pandèmia, combatem la crisi!

Saps si algun veí o veïna necessita connexió a Internet? Saps si algun veí o veïna necessita algun dispositiu per connectar-se?

1.    Intenta esbrinar si algun/a membre del veïnat del teu bloc o proper a casa teva necessita connexió a Internet o un dispositiu. Si no n'estàs segur/a, sempre pots deixar un cartell a l'escala preguntant-ho.

2.    En cas que el teu veïnat no disposi de connexió a Internet i la necessiti per a treballar, estudiar i/o posar-se en contacte amb els familiars, et donem indicacions sobre com pots compartir el Wi-Fi.

3.    En el cas que hi hagi famílies amb infants que ho necessitin, et recomanem obrir el Wi-Fi de 9:30h-12:00h i de 16:00h-18:00h per tal que els infants que no disposen d'una bona connexió de dades puguin continuar accedint als continguts educatius.

Com pots accedir al router de casa teva?

1.    Obre el navegador web.

2.    Escriu la direcció 192.168.1.1 (si no et respon, prova amb 192.168.0.1 o qualsevol del tipus numèric 192.168.X.1)

3.    Introdueix les credencials d'accés del router. A vegades aquesta informació està inclosa a la part del darrera del router. Si no és així hauries de buscar les credencials "per defecte" del teu router a Internet segons el model que tinguis. Compte, no et confonguis! Les credencials d'accés al router no són les mateixes que la contrasenya d'accés al Wi-Fi!

Com obrir el Wi-Fi als teus i a les teves veïnes?

1.    Una vegada hagis aconseguit accedir a la zona d'administració del router, busca l’opció Wi-Fi

- Apunta't en algun lloc el mètode de protecció i la contrasenya actual del teu Wi-Fi. Ho necessitaràs per tornar a protegir el teu Wi-Fi quan tu ho desitgis.

- Has de canviar el mètode de protecció de WPA/WPA2-PSK a 'Sense contrasenya/obert'

- En cas que tinguis 2 tipus de xarxa, 2.4Ghz i 5GhZ: és preferible que obris la xarxa de 2.4Ghz ja que té un abast més gran en distància.

2.    Quan vulguis tornar a protegir el teu Wi-Fi, has de repetir els passos anteriors i posar la mateixa configuració que tenies inicialment (mètode de protecció i contrasenya).

Recomanacions de seguretat mentre tens el Wi-Fi obert

1.    Durant les hores que tinguis el Wi-Fi obert et recomanem que no realitzis compres on-line ni serveis de banca online. En aquest moment a la teva xarxa Wi-Fi s'hi poden connectar altres persones, tot i que hem de pensar que ningú s'aprofitarà de la teva bona fe. Aquests tipus de pàgines adopten mesures de seguretat especials, però més val prendre certes precaucions i evitar riscos innecessaris.

2.    Si tot i així vols utilitzar serveis de compra i/o banca online mentre tens el Wi-Fi obert, assegura't que la direcció de les pàgines comencin per HTTPS (molt important, la "S" final). En cas que no sigui així, et recomanem que no facis cap operació.

Segur que al vostre bloc o en el vostre veïnat coneixeu famílies amb infants en edat escolar. Sabeu si tenen connexió a internet per seguir les classes o descarregar el material escolar? Pregunteu-ho.