Riudoms retira el títol de fill il·lustre al franquista Sentís

A proposta de la CUP Riudoms, en el Ple Municipal d'aquest dijous 15 de març de 2018, s'ha presentat una moció conjunta que retira el títol de fill il·lustre al franquista riudomen Josep M Sentís Simeón i que, en conseqüència, canvia el nom de l'avinguda que tenia dedicada per "Avinguda Primer d'octubre", en commemoració del refèndum per la independència del passat 1 d'octubre de 2017.

La iniciativa de la CUP Riudoms, que va proposar aquesta moció a les diferents forces del plenari riudomenc, agafant l'herència de diversos grups municipals d'ERC Riudoms que havien portat la proposta en diverses ocasions (la darrera el 2015) i afegint-hi la possibilitat d'anomenar l'avinguda que portava el nom del franquista per "Primer d'octubre", recollint la iniciativa popular del Comitè en Defensa del Referèndum.

Finalment, la moció ha estat presentada per totes les forces (PDECat, CUP i ERC) i ha rebut suport de diferents entitats de la societat civil (Riudoms per la Independència, CDR Riudoms i Casal Popular "La Calderera") ha sigut aprovada per unanimitat aquest 15 de març de 2018. Des de la CUP Riudoms estem molt contents per l'aprovació d'aquesta moció i no entenem com el PDECat (llavors CiU) no havia aprovat amb anterioritat aquesta proposta, independentment de la situació política del país, ja que només hi ha una posició democràtica davant del franquisme. Tot i això, continuarem treballant per reparar, en la mesura que sigui possible, la memòria de les víctimes del franquisme i per la radicalitat democràtica del nostre poble.

Una força democràtica no pot consentir retre homenatge a un polític franquista