Un any d’impàs i encara molta feina per a fer

Tot just ha transcorregut un any d’ençà que hi va haver el canvi de Consistori. Un any en el qual han passat poques coses, o potser moltes, depèn de com es miri.

Generalment el primer any de legislatura és un any d’impàs, un temps que serveix perquè les regidores ens acostumem a les noves responsabilitats, conèixer el funcionament municipal i alhora projectar els reptes de la legislatura una vegada coneguts els resultats de les eleccions.

Aquest any ha estat diferent. La pandèmia ens ha obligat a centrar-nos al 100% en la salut, el benestar i el futur socioeconòmic de les persones i famílies riudomenques.

Malgrat que l’activitat humana s’ha aturat, el temps passa ràpidament. En una legislatura normal i corrent sempre queden propostes per executar i temes pendents de discutir (això aplica a govern i també a oposició). En aquesta, sens dubte també serà així, seria poc honest dir qualsevol altra cosa.

És per això que cal tenir més clar que mai quines han de ser les nostres prioritats en els propers tres anys. La COVID no pot servir-nos d’excusa ad eternum per no dur a terme les millores essencials que Riudoms necessita.

Cal començar la feina en tots aquells àmbits que es cuinen a foc lent, on els resultats no són immediats però que d’aquí quatre anys dibuixaran un Riudoms millor. Parlem de planificar l’urbanisme i la mobilitat mitjançant el POUM, de posar solució a la problemàtica de l’habitatge, d’aplicar mesures de fiscalitat progressiva perquè el pagament d’impostos sigui més equitatiu, de garantir la continuïtat de l’activitat agrícola i el comerç local, de millorar l’eficiència energètica i el consum d’aigua...

Aquestes propostes segurament no són gaire atractives per l’electorat, però les considerem imprescindibles. I el més important: no depenen de l’activitat del dia a dia ni del desenvolupament de la pandèmia. Ha passat un any, en queden tres i tenim molta feina per a fer.

Article escrit per al Butlletí d'Informació Municipal el 29 de setembre de 2020.